חדשות בארץ

שלח: "יש עתיד בראשות לפיד לא תצליח להוות אלטרנטיבה שלטונית"

בכיר יש עתיד, עפר שלח, המשיך לתקוף את יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, על רקע דרישתו לקיים פריימריז להנהגת המפלגה: "צריך להגיד בעצב וביושר: לא הצלחנו להעמיד מועמד אלטרנטיבי ראוי לראשות הממשלה"

שלח ולפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שלח ולפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עפר שלח המשיך הבוקר (ראשון) למתוח ביקורת נוקבת על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לאחר שבשבוע שעבר דרש לקיים בחירות מקדימות לראשות המפלגה. "צריך להיערך עכשיו לרגע שבו נצטרך להעמיד מועמד מול נתניהו", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "הסיטואציה הנוכחית גוזרת, שזה לא יכול להיות אלא בדרך של התמודדות על ראשות יש עתיד".

שלח ציין, כי לפיד הבטיח לעצמו את ראשות המפלגה עד הכנסת ה-26, "בלי לספר לאף אחד, במהלך שאף אחד לא ידע עליו". על אף שלא זכה לתמיכה פומבית מצד חברי הכנסת של יש עתיד, הוא טען כי רובם מכירים בצורך לקיים פרמייריז: "הם מבינים זאת לנוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד בעצב וביושר: לא הצלחנו להעמיד מועמד אלטרנטיבי ראוי לראשות הממשלה. בסיטואציה הנוכחית, יש עתיד בראשותו לא תצליח להוות אלטרנטיבה שלטונית".

בתשובה לשאלה האם יעזוב את יש עתיד במידה ויפסיד ללפיד בפריימריז, ענה שלח: "מנסים לייצר פה איזה שהוא ספין, כמו שמנסים לייצר תמיד כשיש מועמד שקשה להתמודד איתו. אני ממקימי יש עתיד, אני הרוח החיה שלה, הייתי הדובר הבולט של יש עתיד. אני לא אפסיד, אני אנצח בבחירות האלה".

כזכור, ביום רביעי האחרון העלה שלח באופן פומבי את דרישתו לקיים פריימריז מיידיים לראשות יש עתיד, והצהיר כי בכוונתו להתמודד על התפקיד. "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות", כתב בפייסבוק. "זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים".

בכיר יש עתיד מתח בדבריו ביקורת על התנהלותו של היו"ר: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים – במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו".

"צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל", הצהיר שלח. "זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

תגיות:עפר שלחיאיר לפידיש עתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה