חדשות בריאות

אלקין: העיסוק של גמזו באומן – "לא מעט פופוליזם וצביעות"

השר זאב אלקין האשים כי ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בעיסוקו בסוגיית אומן, נוהג ב"לא מעט פופוליזם וצביעות". יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, קורא להטיל מגבלות כירורגיות על 30 הרשויות האדומות ולא להטיל סגר מלא על חלק מהן: "הטלת סגר מלא על ערים בודדות הוכחה כבר כבלתי אפקטיבית"

גמזו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גמזו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

השר זאב אלקין (הליכוד) מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, על רקע סירובו של גמזו לאפשר טיסות לאומן. "יש בזה לא מעט פופוליזם וצביעות", אמר בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל.

לדברי אלקין, שמונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש צוות שרים לגיבוש מתווה נסיעה לאומן, "כל חודש נכנסים למדינת ישראל עשרות אלפי ישראלים, שרובם המוחלט חוזרים ממדינות אדומות. אף אחד לא מתעסק בזה, זה פי 10 בערך מהמספר עליו מדובר באומן. יש כרגע דיונים על פתיחת מעבר טאבה בחגים, שם עוברים בדרך כלל כ-75 אלף איש, ללא פיקוח וללא כללים".

אלקין הוסיף, כי ההתנגדות של גמזו ליציאה לאומן, שמלבה את הדיון התקשורתי המוגבר בסוגיה – "יש בזה לא מעט פופוליזם וצביעות. כששאלו אותו על סוגיית טאבה, הוא אמר שהיא לא מעניינת אותו. בעשרות אלפי הישראלים שבאים ממדינות אדומות – גם בזה הוא לא עוסק. דווקא אלפים בודדים שיסעו או לא יסעו לאומן – זה בראש סדר העדיפויות? אני חושב שאין בזה שום היגיון. כל השיח על אומן כאיזה שהוא אתגר לתחלואה בישראל – אין לו שום בסיס".

 

ח"כ אשר: סגר מלא על ערים בודדות – "בלתי אפקטיבי" 

ועדת השרים לאזורים מוגבלים תתכנס אחר הצהריים כדי לאשר הטלת סגר מלא על חלק מהערים הנכללות ברשימת הערים האדומות. ברשימה צפויות להיכלל, בין היתר, הערים בני ברק ואלעד, טירה, אום אל-פחם וכפר קאסם. לקראת קבלת הההחלטה הסופית, פנה יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה), לראש הממשלה ולחברי ועדת השרים בהצעה למתווה חלופי, שלדבריו ימנע את "הצעד הבלתי אפקטיבי" של סגר מלא על ערים בודדות.

על פי הצעתו של אשר, יוטלו מגבלות כירורגיות על כל 30 הרשויות האדומות, לרבות סגר חלקי נקודתי לפי שעות ומיקומים משתנים – וזאת כחלק מתוכנית פעולה ממוקדת ומותאמת, באפיון ספציפי עבור כל רשות ורשות, בהתאם למצב ולתנאי השטח של כל אחת מהן: "הטלת סגר מלא על ערים בודדות הוכחה כבר כבלתי אפקטיבית בעליל", אמר. "זהו צעד לא חכם שלא מתכתב עם המציאות בשטח, ייתקל בהתנגדות קשה מצד הרשויות, לא יזכה לשיתוף פעולה של התושבים וממילא לא ישיג את מטרתו – השטחת עקומת התחלואה".

אשר ציין כי "רק לפני חודש וחצי הוטלו סגרים נקודתיים על הערים אלעד וביתר, והנה הן שוב ברשימה האדומה, ואני שואל, האם נעשתה עבודה של הפקת לקחים על יעילותו של סגר כללי על עיר? ואם כן, האם מישהו בדק כיצד חזרו ערים אלו שוב לרשימה האדומה, והאם הדבר מעיד על כישלון הטיפול בשטח? לצערי, זמן רב מדי התבזבז על כתיבת תוכניות ורמזורים, שכל מטרתם הייתה למנוע בפועל הגעה למצב בו אנו נמצאים כיום. במשך חודש וחצי לא נעשו כמעט פעולות מניעה בשטח, במוקדי ההתפרצות, וכעת מצאו את 'פתרון הקסם': סגר מלא על ערים בודדות!".

"הטלת סגר מוחלט על עיר זו החלטה קלה", הוסיף אשר. "היא אינה דורשת עבודת מטה שונה וייעודית עבור כל עיר ועיר, אך היא קשה ובלתי אפשרית לביצוע ולא תתרום מאומה לבלימת ההידבקות. לעומת זאת, מגבלות נקודתיות וטיפול במוקדים ספציפיים, בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות האדומות, יעבדו טוב יותר בשטח ויזכו לאמון הציבור".

יו"ר ועדת החוקה הדגיש, כי "ההצעה להטיל סגר מלא על מספר ערים בודדות היא לא תוכנית פעולה. זו החלטה מוטעית שבאה מתוך לחץ וחוסר אונים, ללא שום שיקול דעת מקצועי אמיתי, וממילא לא תעמוד במבחן המציאות ולא תצליח למנוע את הצורך בהחלטה על סגר כללי על כל המדינה שמתקדמת אלינו בצעדי ענק".

תגיות:זאב אלקיןנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה