חדשות בארץ

צה"ל: סוכל ניסיון פיגוע בגבול הרצועה – מחבל נתפס עם מטען וסכין

דובר צה"ל מסר, כי הפלסטיני החשוד שנעצר אמש לאחר שחצה את גדר המערכת בדרום הרצועה נשא עמו מטען חבלה וסכין. המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון

מטען החבלה (צילום: דובר צה"ל)מטען החבלה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל עדכן הבוקר (חמישי), כי הפלסטיני שנעצר לאחר שחצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה תכנן לבצע פיגוע.

על פי הודעת דובר צה"ל, תצפיות צה"ל זיהו את המחבל כשהוא מתקרב לגדר המערכת. הלוחמים שהוקפצו לנקודה עצרו אותו בתוך זמן קצר, ובהמשך איתרו במרחב מטען חבלה וסכין שהשליך מעליו. בצה"ל הדגישו, כי לא נשקפה סכנה ליישובים בסביבה. המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

כזכור, חמאס הודיע ביום שני כי הושגו הבנות לרגיעה עם ישראל, בתיווכו של השגריר הקטרי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. בישראל אישרו כי חמאס התחייב להפסיק את הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר יישובי העוטף. קטר התחייבה להעביר לרצועה מענק סיוע מיוחד בשל הקורונה, ובנוסף תשלם את הכסף עבור החודשיים האחרונים. ישראל מצדה פתחה מחדש את מעבר כרם שלום ואפשרה הכנסת דלקים לשטח הרצועה. מרחב הדיג, שנסגר בעקבות טרור הבלונים, נפתח למרחק של 15 מייל ימיים. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. ההחלטה תיבחן במבחן המציאות: אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו – ישראל תפעל בהתאם".

בתוך כך, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, הזהיר כי להבנתו להסכם הרגיעה שהושג עם חמאס יש "תאריך תפוגה" של "חודשיים, פחות או יותר". בשיחה סגורה עם תושבים בקיבוץ בארי, אמר אלוני כי בחמאס הופתעו מעוצמת התגובה של צה"ל על טרור הבלונים. עוד טען כי "הסיבה המרכזית להסלמה היא המצב הכלכלי ברצועת עזה", וכי שיתופי פעולה כלכליים והמענק הכספי של קטר לרצועה יכולים לדחות את סבב ההסלמה הבא.

תגיות:רצועת עזהניסיון פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה