הפסקת הריון

הרב זמיר כהן - האם זוג שעברו הפלה צריכים תיקון?

"מה עלי לעשות כעת, למרות שעברו שנים רבות מאז?" שאלה האישה. הרב זמיר כהן משיב

  • י"ד אלול התש"פ
אא

לקראת חודש אלול מפרסם ארגון 'הידברות' תשובה מהרב זמיר כהן, במענה לשאלת אישה שבעבר ביצעה הפלה של עובר וכעת מבקשת תיקון. "מה עלי לעשות כעת, למרות שעברו שנים רבות מאז?" שאלה האישה.

הרב זמיר כהן מסביר כי הלה אינה רק מי שהפילו במזיד עובר חי, אלא גם עבור מי שבכל מיני אופנים נכשלו בהפסקת חיים, שיש בה משום הפלה בדקות.

"ביהדות ישנם מספר שלבים בתשובה: חרטה על העבר, עזיבת החטא, קבלה לעתיד. אך בנוסף יש עוד רובד של תשובה שנקרא "תשובת המשקל": תיקון החסר שנוצר כתוצאה מהחטא שעשינו על ידי הוספת הוספה באותו ענין שנפגם.

"לפי היהדות התיקון הגדול ביותר הוא "תשובת המשקל", כלומר לחזק את אותו מקום שהחסרתי. אם מישהי או מישהו נכשלו בחטא של הפסקת חיים, עליהם לתמוך בהוספת חיים בעולם. למצוא אישה שנמצאת במצב הזה ולעודד אותה, לחזק אותה ולתמוך בה שדווקא תמשיך את ההריון", מסביר הרב זמיר כהן.

לגבי זוג שאינו מכיר מישהי כזו מסביר הרב זמיר: "אם אינך מכירה אישה שנמצאת במצב כזה, יש נשים שעוסקות בזה ומצווה לתמוך בהן כדי לתקן את החטא. בהידברות יש את מחלקת "אמא" שמנהלת הרבנית קלינה שוורץ. זו אישה שעוסקת כל היום בהצלת חיים ובסיוע לנשים שנמצאות במצב ששוקלות הפסקת הריון. הכסף שנתרם אליה הולך ישירות לתמיכה בנשים שזקוקות לו, כמו קניית טיטולים, מטרנה ותמיכה נוספת".

חודש אלול זו הזדמנות לתמוך בפעילות מחלקת אמא של הידברות ולהציל חיים, לחצו כאן.

תגיות:הפלהמחלקת אמא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה