חדשות בארץ

סעודיה: נאפשר לטיסות בין ישראל ואיחוד האמירויות לעבור מעל שטחנו

סעודיה הודיעה כי היא נענית לבקשתה של איחוד האמירויות, ותאפשר לטיסות מכל המדינות לעבור באופן קבוע מעל שטחה האווירי, בדרכן לאיחוד האמירויות וממנה. נתניהו: "פריצת דרך ענקית"

דובאי (קרדיט: שאטרסטוק)דובאי (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

סעודיה הודיעה היום (רביעי), כי תאפשר לטיסות מכל המדינות, כולל ישראל, לעבור באופן קבוע מעל המרחב האווירי שלה בדרכן לאיחוד האמירויות וממנה. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית מסרה, מפי גורם בכיר ברשות התעופה האזרחית, כי הממלכה נענתה בכך לבקשתה של איחוד האמירויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההודעה הסעודית: "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי, כשחברת התעופה 'אייר אינדיה' קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל. ועכשיו – פריצת דרך נוספת, ענקית. מטוסים ישראלים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו. זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. זה 'יגלח' שעות ומחירים. זו בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום, של שלום אמת".

נתניהו הוסיף והודה ליועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, וליורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד, על תרומתם להשגת ההסכמה הסעודית, וסיכם: "יהיו עוד הרבה בשורות טובות".

נתניהו, היום (סרטון: לע"מ)

קושנר נועד אמש בסעודיה עם יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן. סוכנות הידיעות הסעודית מסרה, כי השניים דנו ב"אופקים של תהליך השלום באזור, ובחשיבות חידושו של המשא ומתן בין הישראלים והפלסטינים על מנת להשיג שלום צודק ובר קיימא". הבכיר האמריקני הגיע לסעודיה בתום ביקור קצר בבחריין, במהלכו נפגש עם המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה.

כזכור, סעודיה התירה שלשום למטוס של חברת אל על, שהמריא מנתב"ג ועליו חברי המשלחת הישראלית-אמריקנית לאבו דאבי, לטוס מעל שטחה האווירי. האישור החריג, הראשון מסוגו לטיסה מסחרית של חברת תעופה ישראלית, ניתן בעקבות בקשתה של ארצות הברית. חברי המשלחת הישראלית שבו אתמול לישראל במסלול דומה, דרך סעודיה.

בריאיון אתמול לסוכנות הידיעות האמירתית הרשמית WAM, בעת ששהה עם חברי המשלחת באבו דאבי, אמר קושנר כי ייתכן ומדינה ערבית רביעית תנרמל את היחסים עם ישראל "בתוך חודשים". הוא נמנע מלציין באיזו מדינה מדובר, אבל הוסיף כי להערכתו ניתן יהיה לראות בעתיד את כל 22 המדינות הערביות מנרמלות את יחסיהן עם ישראל: "אני מאמין שזה הגיוני עבורן לעשות, ואני מאמין שזה הדבר הנכון לעשות לאורך זמן. אני מקווה ומתפלל, שלמנהיגים יהיה הכוח והאומץ לקבל את ההחלטות הנכונות".

"ברור שהכל יכול לקרות, אבל המציאות מראה שהרבה אנשים חשים קנאה על הצעד שעשתה איחוד האמירויות", המשיך קושנר. "הרבה אנשים רוצים גישה לטכנולוגיה, לכלכלה ולהתקדמות של ישראל. נרמול היחסים והאפשרות לקשרים עסקיים יהפוך את המזרח התיכון למקום חזק ויציב יותר". עוד הוסיף, כי "מי שמתנגד לנורמליזציה הוא נגד קידמה. אם אתה נגד נורמליזציה, אתה תומך בקיצוניות ובחוסר סובלנות. הודות להנהגת איחוד האמירויות, תהיה קואליציה גדולה הרבה יותר, מה שאני מכנה 'הרוב הקולני', שיהיה בעד נורמליזציה. אני חושב שהמיעוט הקולני המתנגד לכך יהפוך ליותר ויותר מבודד באזור".

תגיות:סעודיהאיחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה