חדשות בארץ

קושנר: נורמליזציה בין ישראל ומדינה ערבית רביעית? "מקווה שבתוך חודשים"

בריאיון בלעדי לסוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות, אמר יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ כי "הגיוני" להניח שכל מדינות ערב יוכלו בעתיד לנרמל את יחסיהן עם ישראל: "מקווה ומתפלל, שלמנהיגים יהיה הכוח והאומץ לקבל את ההחלטות הנכונות"

קושנר עם היועצים לביטחון לאומי של ישראל והאמירויות, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)קושנר עם היועצים לביטחון לאומי של ישראל והאמירויות, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, אמר היום (שלישי) כי ייתכן ומדינה ערבית רביעית תנרמל את היחסים עם ישראל "בתוך חודשים". בריאיון בלעדי לסוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות WAM, הצהיר קושנר כי להערכתו ניתן יהיה לראות בעתיד את כל 22 המדינות הערביות מנרמלות את יחסיהן עם ישראל: "אני מאמין שזה הגיוני עבורן לעשות, ואני מאמין שזה הדבר הנכון לעשות לאורך זמן. אני מקווה ומתפלל, שלמנהיגים יהיה הכוח והאומץ לקבל את ההחלטות הנכונות".

בתשובה לשאלה, האם יהיה צורך להמתין שנים או חודשים כדי לראות מדינה ערבית רביעית המנרמלת את יחסיה עם ישראל, ענה קושנר: "בואו נקווה שזה בתוך חודשים". עם זאת, הוא נמנע מלציין באיזו מדינה מדובר: "ברור שהכל יכול לקרות, אבל המציאות מראה שהרבה אנשים חשים קנאה על הצעד שעשתה איחוד האמירויות. הרבה אנשים רוצים גישה לטכנולוגיה, לכלכלה ולהתקדמות של ישראל".

"אנחנו לא פותרים בעיות בכך שאיננו מדברים בינינו. לכן, נרמול היחסים והאפשרות לקשרים עסקיים יהפוך את המזרח התיכון למקום חזק ויציב יותר", אמר הבכיר האמריקני. "מי שמתנגד לנורמליזציה הוא נגד קידמה. אם אתה נגד נורמליזציה, אתה תומך בקיצוניות ובחוסר סובלנות". לדבריו, "הודות להנהגת איחוד האמירויות, תהיה קואליציה גדולה הרבה יותר, מה שאני מכנה 'הרוב הקולני', שיהיה בעד נורמליזציה. אני חושב שהמיעוט הקולני המתנגד לכך יהפוך ליותר ויותר מבודד באזור".

בהתייחסו לסוגיית החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, אמר קושנר כי "ישראל הסכימה להשעות את הסיפוח לעת עתה, אך בעתיד אני בטוח שנקיים דיון על כך – אולם לא בעתיד הקרוב".

תגיות:יהודה ושומרוןג'ארד קושנראיחוד האמירויותריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה