חדשות בארץ

הבוקר: היסטוריה בנתב"ג – טיסה ראשונה לאבו דאבי

המשלחת הישראלית בראשות ראש המל"ל תמריא, יחד עם חברי המשלחת האמריקנית, בטיסה ישירה לאבו דאבי שתעבור מעל שטחה האווירי של סעודיה. הביקור באיחוד האמירויות יימשך יומיים, ויכלול פגישות עבודה בנושאים שונים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משלחת ישראלית בראשות ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, תמריא הבוקר (שני) בשעה 10:30, יחד עם משלחת אמריקנית, בטיסה ישירה מנתב"ג לאבו דאבי, כדי לקדם את הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות. הטיסה, שמספרה LY971, תהיה הטיסה המסחרית הראשונית של חברת תעופה ישראלית לאמירויות. שתי המשלחות יטוסו במטוס בואינג 737-900 של חברת אל על, שקיבל את אישורה של סעודיה לעבור בשטחה האווירי. עם נחיתת המשלחות, צפויה להתקיים קבלת פנים רשמית בשדה התעופה.

בראשות המשלחת האמריקנית עומדים יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריאן. ביקורן של המשלחות באבו דאבי יימשך יומיים, ויכלול פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים.

במסגרת הביקור תתקיים פגישה משולשת של ראשי המשלחות – בן שבת מהצד הישראלי, אובריאן וקושנר מהצד האמריקני, והיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, השייח' טחנון בן זאיד. במהלך שהותו באבו דאבי, יקיים ראש המל"ל פגישות עם בכירים נוספים באמירויות.

מטעם המשלחת הישראלית, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ירכזו את עבודת משרדי הממשלה בתחומים הכלכליים-אזרחיים. הדיונים יתקיימו בקבוצות עבודה שיכללו נציגים ישראלים, אמירתים ואמריקנים בנושאים הבאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר.

חברים נוספים במשלחת הישראלית: מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנכ"לי משרדי המדע, הכלכלה ושיתוף פעולה אזורי, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ראש מערך הסייבר הלאומי, המדען הראשי וראש רשות החדשנות, ועוד. הצד האמריקני כולל, בין היתר, את שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ, אבי ברקוביץ', והשליח האמריקני המיוחד לענייני איראן, בריאן הוק.

הביקור ההיסטורי באבו דאבי היה אמור לעסוק גם בנושאים ביטחוניים, אולם על פי בקשת ארצות הברית ואיחוד האמירויות הוחלט כי משלחת ישראלית ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, תצא בעוד כשבועיים בנפרד למדינה המפרצית. בלשכת ראש הממשלה הבהירו, כי "נושאים נוספים, בהם גם נושאי ביטחון, יידונו בהמשך. הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון".

תגיות:איחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה