חדשות בארץ

ארדן למועצת הביטחון: "תוקפנות חיזבאללה מסכנת את לבנון"

במכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון, בעקבות ניסיון הפיגוע של חיזבאללה, דרש שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, לנקוט בצעדים מול ממשלת לבנון וכוח יוניפי"ל: "המתקפה והתעצמות חיזבאללה מגדילות את הסיכוי להסלמה בגבול הצפון"

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פנה היום (חמישי) במכתב תלונה רשמי חריף למועצת הביטחון, בדרישה שתנקוט צעדים מיידיים מול ממשלת לבנון וכוח יוניפי"ל. זאת בעקבות הירי שביצעה חוליית מחבלים של חיזבאללה לעבר כוחות צה"ל בגבול הצפון.

ארדן הבהיר במכתב התלונה, כי "המתקפה האחרונה לעבר כוחות צה"ל, לצד התעצמות חיזבאללה ופעילותו בדרום לבנון, מגדילות את הסיכוי להסלמה בגבול הצפון, וזו עלולה להוביל להשלכות קשות כנגד לבנון והאזור כולו".

לתלונה צורף צילום אוויר של האזור ממנו בוצע ניסיון הפיגוע של חיזבאללה, הנמצא בין שתי עמדות של כוח יוניפי"ל ובסמוך לקו הכחול. הצילום, הממחיש את אוזלת היד של כוח יוניפי"ל ואת העובדה שאינו מממש את הייעוד לשמו הוקם, הועבר ברקע דרישתה של ישראל לחזק את סמכויות הכוח אל מול פעילות הטרור של חיזבאללה. המנדט של יוניפי"ל עומד לפקוע בשבוע הבא. בריאיון לגלי צה"ל בתחילת השבוע, אמר ארדן כי "ישראל תומכת בפירוק יוניפי"ל אם לא תינתן לכוח סמכות כניסה לבתי מגורים לחיפוש מצבורי נשק ורקטות".

תיעוד המרחב ממנו בוצע ניסיון הפיגוע של חיזבאללה (קרדיט: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול על הירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל. "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על ידי חיזבאללה", נאמר בהודעה מטעמו. "לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו, ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו".

התקרית החלה שלשום, בסביבות השעה 22:40, כאשר במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל במרחב מנרה, התבצע ירי מנשק קל מתוך שטח לבנון לעבר הלוחמים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות, שלוו בירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב, כדי לוודא שלא מדובר בניסיון חדירה לתוך שטח ישראל. צירים בגזרה נחסמו, ותושבי היישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה הונחו להישאר בבתים, קרוב למרחב מוגן. בתגובה לירי, תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון. המתקפה כוונה, בין היתר, נגד עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות סמוך לגבול.

תגיות:לבנוןגלעד ארדןחיזבאללהמועצת הביטחוןיוניפי"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה