ספרים

השבוע בהידברות שופס: מתכונים בריאים והדרכה למציאת זיווג

"חיים בריאים כהלכה", "שלוש נקודות ולחתונה" ופרקי אבות עם פירושו של הרב זמיר כהן: אלה 5 הספרים המומלצים השבוע, וגם ה-10 הנמכרים ביותר

אא

1. בריא ומהיר - אביגיל מייזליק: ספרה החדש של השפית אביגיל מייזליק הינו חגיגה של עשרות מתכוני בריאות טעימים, צבעוניים ומהירים, שיתאימו לכל מי שרוצה להכין ארוחת בריאות מהירה ונהדרת. הספר מביא מבחר עשיר ומענג של ארוחות בוקר, סלטים, ארוחות שילדים אוהבים, דגים, עופות, תבשילים ומאפים, וכמובן הרבה מתוקים. כל זאת באופן הבריא ביותר - ללא סוכר, ללא קמח לבן, ללא שימוש בחומרים בעייתיים ועם המון מוצרי מזון בריאים, ירקות ופירות.

כמו בספריה הקודמים, מצליחה אביגיל מייזליק לרענן את מלאי המתכונים עם מנות חדשות, פשוטות אך נפלאות, מחומרי גלם בריאים ועדכניים ותהליכים ברורים ושווים לכל נפש, מתכונים שיהפכו להיות במהרה חלק ממתכוני הבית שלכם. השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק הוציאה עד היום ששה עשר ספרי בישול, כולם רבי מכר שנמכרו בעשרות אלפי עותקים. זהו ספרה השבעה עשר.

 

2. שלוש נקודות ולחתונה – הרב אבנר קוואס: שלמות האדם מושגת רק ע"י הקמת בית. העבודה, הקריירה, הדירה וכו' הם רק העטיפה. הפרויקט המורכב והעדין ביותר הוא להתחתן ולהקים בית. לכל זוג יש הרמוניה אחרת, כל ילד שנולד הוא עולם חדש, עולם בפני עצמו. כדי להגיע למעמד נפלא זה, עלינו להכין את הרקע ולעשות "שיעורי בית" קודם הכניסה לחופה. חוברת זו היא "שיעורי הבית" שקודם בניית הבית, הדרכה למציאת זיווג.
ניגש יחד לבדיקה, להתלבטות, להחלטה... ולחתונה. חוברת ההדרכה של הרב קוואס נכתבה באופן מתומצת ובצורה קולחת וזורמת, כדי להקל על הלומדים בה להגיע למסקנות נכונות במציאת זיווג. החוברת מתאימה לכל גווני הקשת החברתית – חילונים, מסורתיים ודתיים. כמו כן, הדברים מכוונים למציאת זיווג ראשון או זיווג שני. כל אחד ילמד את העקרונות במאמרים אלה, ולאורם ילך עד החופה.

 

3. חיים בריאים כהלכה - הרב יחזקאל אסחייק: הספר הייחודי הזה מכיל מבט עמוק ואוצר של הדרכה ועצות לשמירת בריאות האדם באורה של תורתנו הקדושה, ובהתאמה לרפואה המודרנית בימנו. הרב אסחייק חונך עוד מילדותו לכללים נכונים הקשורים להשתדלות הטבעית בשמירת הבריאות. כעבור שנים, סייע הרב אסחייק לרב שך זצ"ל בנושאים אלה, והעמיק את ידיעותיו בהם. ההשתדלות בעניין הבריאות היא חובה של ממש לכל יהודי מאמין. הרב שך זצ"ל נהג בה בחריצות והתמדה, ובספר מובאים גרגירים מהנהגותיו בעניינים אלו, וכן מהנהגותיו של מרן החפץ חיים זצ"ל. ענקי התורה האלו הקדישו מזמנם לשמור על בריאותם ואכן זכו לאריכות ימים. שמירת הבריאות, מעבר לחובה, היא כמובן גם זכות גדולה. מי מאיתנו אינו חפץ בחיים תקינים ובריאים, עם מינימום הפרעות ומקסימום אפשרות ויכולת לקיים את ייעודו עלי אדמות? ומי אינו חפץ בחיים ארוכים יותר? אל תאמרו "זה לא בידנו, והכל גזירה משמים", כי כפי שתקראו בספר, יש מקור בחז"ל, בפוסקים ובהליכות הגדולים לכך ששמירת הבריאות קשורה בקשר ישיר לאורך ימינו ולאיכות חיינו. הספר יספק לכם גם אנרגיה רוחנית, כדי שתוכלו לעבור לשלב המעשי, שגם לגביו תמצאו בספר חידושים שישנו את השקפת עולמכם ה"כאילו" מבוססת על מקורותינו.

 

4. חד בדרא - תולדות ופרקי חיים של הרבי מליובאוויטש: איך פורשים במסגרת ספר אחד את מגילת חייו ופועלו של הענק שבענקים, שכל תשעים ושתיים שנותיו בעלמא הדין, היו מסכת אחת רצופה של התקדשות ומסירות נפש על אנושית? איך מכווצים לתוך כמה מאות עמודים סיפור על גאון הגאונים, שהקים עולם של תורה וטהרה בכל קצווי תבל, ושתורתו המודפסת בלבד מפרנסת מאות ספרים? איך מתארים פלא פלאים זה, שבמשך יותר מארבעים וארבע שנות הנהגה לא נתן כמעט תנומה לעפעפיו, בקושי הביא דבר מאכל לפיו הטהור ולא נטל לעצמו ולו גם יום אחד של מנוחה? איך משרטטים קווים לדמותו של צדיק יסוד עולם, שהשתעשע עם קדושי וגאוני ארץ, בנגלה ובנסתר, ובה בעת נאבק על נשמת צעיר יהודי מתבולל, אי שם, לבל תנותק כליל משורשה?
התשובה האמיתית היא שאכן, אין דרך לעשות זאת באופן שלם, מקיף וממצה. אפשר להציג ציוני דרך מרכזיים, להטעים מעט מהגדולה החד פעמית, להדגים מקצת מן העושר התורני וההגותי ולספר על קצה המזלג ממש, בעיקר לדור הצעיר שלא הכיר ולא ידע על מחיה היהדות העולמית בדורות האחרונים. זה מה שמנסה ספר ראשון מסוגו זה לעשות, בענווה גדולה ובחרדת קודש, תוך הכרה ברורה בקוצר ובאפסיות המשיג אל מול עומק וגובה המושג, הלא הוא האדמו"ר רבי מנחם מענדל שניאורסון מליובאוויטש זצוק"ל. אלפי העובדות המאלפות, העדויות המקוריות והסיפורים המרגשים שבספר - פרי מלאכה מקיפה ברצף כרונולגי מסודר - יסייעו לקוראים "ללמוד מהמעשים, להידבק ולהתחבר בכל מיני חיבור" ועל ידי זה "לדבק בו", בהשם יתברך.

 

5. פרקי אבות עם ביאור "נזר הדעת" - הרב זמיר כהן: ספרו החדש של הרב זמיר כהן על סדר המשנה, מעניק לקורא את אוצרות החכמה היהודית בכל תחומי ומסלולי החיים. מסכת אבות ייחודית בהדרכת האדם בחייו, חודרת לעומק כוחותיו הנפשיים של הקורא, ומעניקה לו אוצר של דברי הדרכה בכל דבר ועניין, צעד אחר צעד, עד השלמות האנושיות.


- את היצר, צריך להרוג או לכבוש?
- איך אפשר לשמוח תמיד?
- כיצד השמח בחלקו, גם עשיר בממון?
- את מי דנים לכף זכות? ומה הרווח האישי מכך?
- האם יש דרך מושכלת לזכירת הלימוד?
כל התשובות ואין ספור תובנות נוספות, בלשון בהירה ושווה לכל נפש, מופיעות בספר מיוחד זה. פשוט להבין את האמת ולמצוא את הדרך בנפתולי החיים על פי אמרות חז"ל.

 

עשרת הספרים הנמכרים ביותר בהידברות שופס השבוע

תגיות:ספריםיהדות שופס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה