חדשות בארץ

סודאן: "מצפים להסכם שלום עם ישראל"; נתניהו: "נהפוך את החזון למציאות"

דובר משרד החוץ של סודאן אמר, כי החלטתה של איחוד האמירויות לחתום על הסכם שלום עם ישראל "שרטטה את הדרך הנכונה עבור שאר מדינות העולם הערבי". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום"

דגלי ישראל וסודאן (תמונה: שאטרסטוק)דגלי ישראל וסודאן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

דובר משרד החוץ של סודאן, חיידר בדווי סאדק, אישר היום (שלישי) כי ארצו מנהלת מגעים עם ישראל. "אין סיבה להמשך העוינות בין סודאן וישראל", אמר בריאיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית.

"הצעד של איחוד האמירויות הערביות לחתימה על הסכם שלום עם ישראל הוא צעד אמיץ, ששרטט את הדרך הנכונה עבור שאר מדינות העולם הערבי", הוסיף הדובר. "אנחנו מצפים לחתימה על הסכם שלום עם ישראל על בסיס של שוויון, על בסיס האינטרסים של סודאן, ומבלי לוותר על הערכים והעקרונות שלנו".

דובר משרד החוץ הישראלי, ליאור חייט, בירך על דבריו של הדובר הסודאני: "מדינת ישראל רואה בחיוב כל צעד שיוביל הליך של נורמליזציה והסכמי שלום עם מדינות האזור". שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף, כי "הודעת משרד החוץ הסודאני מצביעה על השינוי המהותי המתחולל בימים אלו במזרח התיכון בכלל ובסודאן בפרט, בדיוק 53 שנה אחרי ועידת ח'רטום, שבה קראה סודאן להתנגד להכרה ולהסכם שלום עם מדינת ישראל".

"אני מברך על כל צעד שמקדם הליך של נורמליזציה, שלום, הסכמים והכרה בין מדינות", הצהיר אשכנזי. "נמשיך לדון בתקופה הקרובה על שיפור היחסים עד לכדי חתימת הסכם שלום, המכבד את האינטרסים של שני הצדדים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אף הוא על עמדת משרד החוץ של סודאן, שלדבריו משקפת את החלטתו של יו"ר מועצת הריבונות של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, לפעול לקידום היחסים בין שתי המדינות: "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום, ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".כזכור, בתחילת חודש פברואר קיים נתניהו פגישה היסטורית עם המנהיג הסודאני. הפגישה נערכה באנטבה, במהלך ביקורו של נתניהו באוגנדה. מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר הפגישה, כי נתניהו ואל-בורהאן סיכמו להתחיל בשיתוף פעולה, שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות. אל-בורהאן מונה באפריל 2019 ליו"ר מועצת הריבונות בסודאן, בעקבות הדחתו של הרודן עומר אל-בשיר.

תגיות:סודאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה