פיתוח האישיות

מתכוננים לדברים טובים: איך תשלטי על מחשבות שליליות?

כך תחשבי חיובי ותשמרי על רוגע, שלווה ומצב רוח טוב, בדרך להריון בריא

  • כ"ג אב התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעיתים, הכיסופים והשתוקקות לפרי בטן הם כה גדולים, עד שלפעמים הם עלולים לגרום לתוצאה הפוכה: הם עלולים להגביר לחץ, מתח וחרדה, שרק מקשים על ההכנה להריון ועל הקליטה. המטרה היא להפסיק את מעגל הרגשות השליליים שרק פוגע ומוביל לעצב ולרפיון. אז איך עושים זאת?

  • לזכור שהכל ממנו – דווקא בזמן בו מרגישים "חושך" וקצת מפקפקים חלילה בהשגחה הפרטית של הבורא על כל אחד ואחת, זה הזמן להזכיר לעצמנו שהכל ממנו. הוא זה שמזווג זיווגים, מעניק זרע בר קיימא, בריאות ושפע רוחני וגשמי. אנו כן יכולות להתפלל, לבקש, לעשות השתדלות ולפעול נכון. השורש של לפעול נכון הוא לחשוב נכון ולדבר נכון.
  • לחשוב נכון – להתמקד בחיובי ובכל הדברים הטובים שהבורא כבר העניק לך. הכרת תודה והכרת הטוב הם מושגים חשובים, וכדאי מאוד ליישמם באופן פרקטי כל יום.
  • בכל בוקר עשי רשימה של 5 דברים טובים בחיים שלך עליהם את מודה לבורא. כך את יוצקות משמעות אישית לתפילת "מודה אני" בבוקר. אפשר לחזור בכל בוקר על אותם דברים טובים, או לחילופין לגוון ולהוסיף לרשימה, וכך בעצם לראות גם את הטוב והחיובי באופן רחב יותר. אתגר נוסף הוא אפילו להגדיל את הרשימה ל-10 דברים טובים! תתפלאי איך כשתחילי להכין את הרשימה ותתמידי בה לאורך זמן, תתחילי להיות חיובית יותר ולשים לב להשגחה הפרטית של הבורא עליך באופן יומי!
  • אם תרגישי עצבות או מתח לאורך היום, קראי את הרשימה הזאת ואפילו הוסיפי לה עוד דברים חיוביים. זה לא יעזור להכחיש ולהגיד לעצמך "אני לא עצובה" כשאת כן עצובה. זה כמו להגיד לעצמך: "אני לא חושבת על פיל עם נקודות אדומות", כי אז מיד תחשבי על פיל עם נקודות אדומות...
  • תתמקדי בחיובי ולא בשלילי באופן מודע, וזה כשלעצמו ישפיע על תת-המודע. זה לא מדויק לחשוב שרק תת-המודע משפיע עלינו, כיוון שהמדענים הוכיחו את מה שאמרו גדולי הרבנים: שגם שהמודע משפיע על תת-המודע. אז תבחרי להתמקד בחיובי ובטוב הקיים, וכך תשפיעי לטובה על תת-המודע שלך! זאת הבחירה שלך! גן עדן וגהינום נמצאים בעולם הבא, אך גם בעולם הזה. איפה את בוחרת להיות?
  • תתמקדי במה שאת כן רוצה, ולא במה שאת לא רוצה. הרב קוק אמר: "אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך, ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות". אם נתמקד בחיובי ובתוצאות החיוביות שרוצים להשיג, כגון הריון מבורך, אז יש יותר סיכוי לחוש יותר רגשות חיוביים כגון שמחה, שלווה ואושר, שהם מפתח להכנת הגוף והנפש להריון. זו לא "פסיכולוגיה בגרוש", אלא כך הדברים עובדים! "בדרך שאדם רוצה לילך – מוליכין אותו". אם תבחרי להתמקד בחיובי, תזכי לעוד חיוביות ועוד שפע. אם תתמקדי בשלילי, את עלולה "למשוך" לעצמך שליליות, ודווקא להרחיק את הדברים אליהם את משתוקקת, חלילה. לכן בכל פעם שתחושי צער, עצב, חרדה, תסכול או כל רגש שלילי אחר - התמקדי בדברים החיוביים בחייך. חשבי על מישהו שאת אוהבת במיוחד, על משהו ששימח אותך, על חוויה שריגשה אותך, על הדברים הקטנים שיכולים להעלות חיוך על שפתייך.
  • מצאי משפט חיובי שתוכלי לחזור ולהגיד אותו בכל פעם שאת מרגישה רגש שלילי – אני למשל משתמשת במשפט "תודה שאני חיובית מיום ליום". כך אני גם מודה להשם, וגם מתמקדת בחיוביות. תוכלי להגיד "תודה שאני חזקה מיום ליום", "תודה שאני שמחה מיום ליום", "תודה שאני בריאה מיום ליום" וכו'. בחרי משפט אחד קצר וקולע שילווה אותך תמיד, במיוחד בעתות משבר. מומלץ גם להגיד אותו מיד כשקמים בבוקר (אחרי "מודה אני") וממש לפני שנרדמים, עד ההרדמות עצמה, כיוון שבזמן זה המגננות והחסמים שלנו פעילים פחות, ויש לנו יותר הזדמנות להשפיע על תת-המודע. חשוב להגיד את המשפט בקול, לא צריך בקול רם, מספיק קול דומה לתפילת עמידה, ולהגיד באופן חרישי, אבל שאת כן תשמעי אותו. חשוב להוציא קול ולא רק לחשוב על המשפט. הבורא ברא את העולם בדיבור. לדיבור יש כוח עצום, והוא גם בורא מציאות, בע"ה.
  • להתמיד במשך 40 יום - המספר 40 הוא מספר חשוב ביהדות, וגם מספר חשוב בהקניית הרגלים חדשים. אם תשתמשי בטכניקות האלו במשך 40 יום, זה יוביל לשינוי התנהגותי מיוחל, ואז באמת תרגישי חיובית יותר. כלומר: אם תתמקדי בחיובי, תגידי לעצמך משפט חיובי וכו', אז תוך 40 יום תתחילי להיות חיובית יותר, בע"ה! כך תזכי להתחיל את השנה החדשה המתקרבת בשמחה אמיתית ואמונה – ואז הבורא כבר ייתן לך את כל מה שמדויק לך בע"ה.

לסיכום, כן, אפשר לשלוט במחשבות שלנו! אם ניתן למחשבות השליליות שלנו לשלוט בנו, אנו עלולות להגיע למקומות שליליים שסביר להניח שלא יקדמו אותנו להריון, חלילה. נכון, זה דורש מודעות, אימון, התמדה, אורך רוח והרבה אמונה! אבל, בע"ה בסופו של דבר תזכי לפירות באופן מהיר יותר בדרך זו מאשר בדרך השלילית. השיטות האלו גם יעזרו לך לזכות להקים בית המבוסס על חיוביות, אמונה והכרת תודה – כיוון שהן יהיו כבר חלק ממך, חלק ממי שאת, בע"ה.

בהצלחה רבה!

תגיות:מחשבות טובותמחשבות שליליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה