חדשות בארץ

בתגובה לטרור הבלונים: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

מדובר צה"ל נמסר, כי היעדים שהותקפו כללו מתחם צבאי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס. צה"ל הציב בגזרת עוטף עזה את המערכת החדשה "להב אור", המיועדת ליירט בלוני נפץ ותבערה באמצעות קרן לייזר

תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל תקפו הלילה (רביעי) מספר יעדים של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי היעדים שהותקפו כללו מתחם צבאי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור.

"התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון", נאמר בהודעה. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

המתיחות של הימים האחרונים בדרום הגיעה אתמול לשיא נוסף. במהלך היום פרצו כ-60 שריפות בעוטף עזה, כתוצאה משיגור בלוני תבערה משטח הרצועה, ומאות דונמים נשרפו. צה"ל הציב בגזרה את המערכת הטכנולוגית החדשה "להב אור", המיועדת ליירט בלוני נפץ ותבערה באמצעות קרן לייזר. בשלבי הניסוי שלה השיגה המערכת למעלה מ-90 אחוזי הצלחה, והבוקר היא תיכנס לשימוש מבצעי שוטף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר אתמול את חמאס, כי ישלם מחיר כבד על שיגור בלוני התבערה והנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בתום סיור בבסיס חיל האוויר חצור, אמר נתניהו: "אני רוצה להבהיר לכל הגרורות של איראן, לרבות בעזה – יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. אנחנו נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, כדאי שיזכרו זאת, כי נעשה זאת גם עכשיו".

מוקדם יותר אתמול, שיגר שר הביטחון בני גנץ מסר דומה של אזהרה לארגון הטרור העזתי: "חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל", אמר במהלך ביקור בפיקוד העורף. "אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, וסגרנו את מעבר כרם שלום. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה – נצטרך להגיב, ובעוצמה".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה