חדשות בארץ

תיעוד ראשון: מערכת הלייזר שתסכל את טרור הבלונים

מערכת "להב אור", המיועדת לסייע בסיכול טרור בלוני הנפץ, החלה לפעול באופן מבצעי באוגדת עזה. הפיתוח החדשני, מבוסס הלייזר, הצליח ליירט בהצלחה מעל 90% הבלונים בגזרה בה הוצב: "פתרון טכנולוגי ישים ואפקטיבי ליירוט הבלונים"

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

(קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

מערכת טכנולוגית חדשה, שנועדה לסייע בסיכול האיומים של בלוני נפץ ורחפנים המשוגרים לעבר שטח ישראל, פועלת מזה כשבוע באוגדת עזה. כך הותר הערב (חמישי) לפרסום.

המערכת, המכונה "להב אור", פותחה בהובלת משמר הגבול ושלושה מהנדסים ופיזיקאים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים: פרופ' עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רמי אהרוני וד"ר אודי בן עמי. שלושת המהנדסים, שהציגו את הרעיון הראשוני, הקימו לשם פיתוחו ויישומו את חברת אופטידפנס. החברה הייעודית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם המשטרה. בפרויקט נטלו חלק גם יחידות הפיתוח והטכנולוגיה במשטרה ובצה"ל, ושולבו בו מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של צה"ל.

במג"ב מציינים, כי המערכת הצליחה ליירט בהצלחה מעל 90% מהבלונים שאותרו בגזרתה. המערכת, הפועלת ביום ובלילה, מתמודדת עם איום בלוני הנפץ והתבערה באמצעות קרן לייזר, המשוגרת לעבר המטרה ומנטרלת אותה מבלי לסכן גורמים נוספים באזור.

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)

גילוי וזיהוי המטרה מתבצע, הן ביום והן בלילה, על ידי מערכת ה- SupervisIR של אלביט. למערכת האיכון כושר גילוי השווה בערך לכ- 150 מצלמות הפרוסות זו לצד זו. היא מצוידת ביכולת גילוי ושליפת תמונות אוטומטית ממספר אזורי עניין במרחב, ומעבירה במהירות את הנתונים למערכת "להב אור", שרוכשת, עוקבת ומפלילה את הבלון או צרור הבלונים, ולבסוף מפוצצת אותם בעזרת קרן לייזר ייחודית. הלקחים שמופקים מהפעילות המבצעית של המערכת ייושמו בדגם משופר שיוכל להתמודד בצורה יעילה עם איום הרחפנים.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, שהוביל את הפרויקט מטעם המשטרה, אמר: "משטרת ישראל שמה לנגד עיניה את איום בלוני הנפץ והתבערה שנוחתים בעורף הישראלי, בלונים שעלולים לגרום לנזק של ממש בגוף וברכוש. לראשונה מאז הופרח הבלון הראשון מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל, אנו מציגים היום פתרון טכנולוגי ישים ואפקטיבי ליירוט הבלונים".

"התחלנו לפני כשנה עם אב טיפוס, שכבר בשלביו הראשונים הראה היתכנות מבצעית", הוסיף שבתאי. "היום, לאחר שרתמנו את הצבא, חברת אלביט וגופי ביטחון נוספים, אנחנו גאים להציג מערכת מתוחכמת, ראשונה מסוגה בעולם, שמוכיחה שניתן להתגבר על איום הבלונים, ואף לפתח אותה גם לאיומים נוספים. מדובר במערכת שתהווה מרכיב נוסף בין מרכיבי הביטחון בגזרת עוטף עזה והיישובים הסמוכים".

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)

תגיות:רצועת עזהרחפניםבלוני נפץלהב אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה