חדשות בארץ

נתניהו: גנץ רוצה להיות ראש ממשלה? שיפסיק להתעמת איתנו בכל דבר

בריאיון לערוץ 20, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפסיק "לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך הממשלה, ממשלה נגד הממשלה". בנוגע למחלוקת על תקציב המדינה: "צריך תקציב אתמול, לא צריך בחירות"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני), בריאיון לערוץ 20, למשבר הפוליטי עם כחול לבן. בתשובה לשאלה האם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יהיה ראש ממשלה, ענה נתניהו: "זה תלוי בו. אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר, שמעכבת תקציבים וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע – אם הוא יפסיק עם זה, אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם הוא ימשיך בזה – זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

בנוגע למחלוקת על תקציב המדינה, הדגיש נתניהו כי "צריך תקציב אתמול, לא צריך בחירות. יש תקציב מוכן עכשיו, אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה, ואחרי זה לתת להזרים משאבים. אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש-חודשיים קדימה. אני אומר: נלך על תקציב של חמישה-שישה חודשים קדימה. לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה-שנה וחצי קדימה – זה פשוט חוסר אחריות. הסיבה היחידה שלא מעבירים תקציב – זה משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשה. להעביר עכשיו את התקציב הזה – זה הדבר הנכון מבחינה כלכלית".

מוקדם יותר היום, הציב גנץ אולטימטום לראש הממשלה ודרש ממנו להעביר בהליך מזורז, בתוך 24 שעות, את הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב. "מי שאוהב את מדינת ישראל לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "מי שאכפת לו מאזרחי ישראל – לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופת משבר".

"החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב – אם היא אכן כזו – היא אכן החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל", המשיך גנץ. "ראש הממשלה, אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד היום, ולתת תוקף חוקתי אמיתי להבטחתך מאמש לדון ולאשר בתוך 100 ימים את תקציב המדינה. הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי, ובמקום פניקה – נאפשר לציבור ודאות, ביטחון ואמון".

"בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר עד הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב. כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך – בלי טריקים ובלי שטיקים תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי", חתם יו"ר כחול לבן את דבריו.

זמן קצר לאחר מכן, דחה נתניהו את האולטימטום של גנץ, כשאמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי צריך לאשר תקציב חד-שנתי: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים. זה מוכן, וזה מה שצריך להעביר, ואפשר לעשות את זה מיד".

ראש הממשלה התייחס להצעת החוק של סיעת יש עתיד-תלם, שצפויה לעלות ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית, לפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה: "אני גם לא מתרשם מכל החוקים הצפון קוריאניים והאיראניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר. אנשים שלא יכולים לנצח בקלפי מנסים לעשות הפיכה שלטונית באמצעות חוקים לא דמוקרטיים. אבסורד".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה