חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: אשר את דחיית התקציב עוד היום; רה"מ: "יש תקציב מוכן"

בפתח ישיבת סיעתו, דרש יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר בהליך מזורז את הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב: "בלי טריקים ובלי שטיקים". נתניהו: "לא צריכים 24 שעות, אפילו לא 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן, שאפשר להעביר מיד"

גנץ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)גנץ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

(עודכן: 15:33)

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הציב היום (שני) אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש ממנו להעביר בהליך מזורז, בתוך 24 שעות, את הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב.

"מי שאוהב את מדינת ישראל לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו", אמר גנץ בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "מי שאכפת לו מאזרחי ישראל – לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופת משבר".

"החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב – אם היא אכן כזו – היא אכן החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל", הוסיף גנץ. "ראש הממשלה, אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד היום, ולתת תוקף חוקתי אמיתי להבטחתך מאמש לדון ולאשר בתוך 100 ימים את תקציב המדינה. הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי, ובמקום פניקה – נאפשר לציבור ודאות, ביטחון ואמון".

"בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר עד הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב. כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך – בלי טריקים ובלי שטיקים תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי".

גנץ, היום (קרדיט: ערוץ כנסת)

"אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם – ורק הם – משלמים עליהם את המחיר. העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים", הצהיר יו"ר כחול לבן. "בחירות בפעם הרביעית, במשבר מתגלגל, יביאו למלחמת אחים במקום לאחדות השורות. בחירות יובילו לשנאת אדם את שכנו, לחוסר אמון שיילך ויעמיק, מדרון חלקלק שבסופו תהום".

"אדוני ראש הממשלה, לא מאוחר לתקן. בוא ונאמר יחד: אין בחירות, יש יציבות, יש תקציב, יש התמודדות עם הקורונה, ננהג בכבוד לעצמנו, בכבוד לאזרחים. מי שרוצה את טובת המדינה – יקדם תקציב עד סוף 2021. מי שרוצה את טובתו – ינהג אחרת. ואזרחי ישראל ישפטו", חתם גנץ את דבריו.

נתניהו הגיב על דבריו של גנץ בפתח ישיבת סיעת הליכוד. הוא דחה את האולטימטום שהציב לו יו"ר כחול לבן, וחזר על דרישתו לאשר תקציב חד-שנתי: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים. זה מוכן, וזה מה שצריך להעביר, ואפשר לעשות את זה מיד".

ראש הממשלה התייחס להצעת החוק של סיעת יש עתיד-תלם, שצפויה לעלות ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית, לפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה: "אני גם לא מתרשם מכל החוקים הצפון קוריאניים והאיראניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר. אנשים שלא יכולים לנצח בקלפי מנסים לעשות הפיכה שלטונית באמצעות חוקים לא דמוקרטיים. אבסורד".

נתניהו, היום (קרדיט: ערוץ כנסת)

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה