חדשות בריאות

משרד הבריאות: מניין הנפטרים מקורונה עלה ל-612

מספר החולים הפעילים עומד על 24,780, ביניהם 112 מונשמים. מפרוץ המגפה, אובחנו בישראל 84,381 נדבקים, מתוכם החלימו 58,986. בתום פגישה עם נציגי ההסתדרות הרפואית, הנחו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כץ את אנשי משרדיהם שלא לפטר רופאים בתקופה זו, ולוודא את קליטתם של 600 תקני הרופאים שניתנו לצורך תגבור המערכת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (שני), כי שישה חולי קורונה נוספים נפטרו משעות הבוקר. ב-24 השעות האחרונות נפטרו 12 חולים, ובכך עלה מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף ל-612.

אתמול אובחנו 884 נדבקים חדשים. נתון נמוך זה מיוחס לירידה החדה במספר הבדיקות, שהסתכם ב-12,149 בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-7.3%.

נכון לעכשיו, מספר החולים הפעילים עומד 24,780, מתוכם 811 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 388 חולים מוגדר קשה, ביניהם 112 מונשמים. 160 חולים נמצאים במצב בינוני. מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 84,381 נדבקים; 58,986 חולים הבריאו מהמחלה.

בתום כך, שרי הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כץ נועדו היום עם נציגי ההסתדרות הרפואית, שהכריזה אמש על סכסוך עבודה. בתום הדיון הנחו השרים, כי אף רופא לא יפוטר בעת הזאת. אדלשטיין וכץ הורו לאנשי משרדיהם לוודא, כי 600 תקני הרופאים שניתנו לתגבור הקורונה והחורף ייקלטו במערכת הבריאות. מוקדם יותר הבוקר, חתמו הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן, ויו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, על הסכם המסדיר את התשלום לרופאים שנכנסו לבידוד בשל חשיפה לנגיף במסגרת עבודתם הרפואית. ההסדר שהושג מבטיח, כי לא ינוכו להם ימי מחלה בגין תקופת הבידוד.

שר האוצר בירך על חתימת ההסכם עם ההסתדרות הרפואית: "הרופאים, הרופאות והצוותים הרפואיים עומדים בחזית המלחמה בנגיף הקורונה, ומחובתנו לדאוג ולספק להם את התנאים לעמוד במשימתם ולאפשר להם לעסוק בהצלת חיים". כץ הדגיש, כי "מתוך הוקרה והערכה להתגייסות הצוותים הרפואיים לעבודה מסביב לשעון, הנחיתי כי אף רופא לא יפוטר. צעד זה מתווסף לכלל הצעדים, שגיבשתי במטרה לתמוך בצוותים הרפואיים בתקופה מאתגרת ואינטנסיבית זו".

שר הבריאות אדלשטיין הוסיף: "הרופאים והרופאות, יחד עם כל הצוותים הרפואיים, הם חוד החנית במאבק של מדינת ישראל בקורונה. הסיכום שלנו מגיע להם בזכות. בשם כל אזרחי ישראל אני מצדיע להם על עבודתם המסורה משך חודשים ארוכים למען בריאות הציבור".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה