חדשות בארץ

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה

הכרזתה של ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה תאפשר לה לפתוח, בתוך 14 ימים, בצעדים ארגוניים שעלולים להגיע עד לשביתה כללית של 28,000 רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה. בין היתר, דורשת ההסתדרות להקצות את התקנים הנדרשים על מנת לעמוס בעומס העבודה

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90))אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90))
אא

מזכירות ההסתדרות הרפואית אישרה הערב (ראשון), בתום ישיבה מיוחדת, הכרזה על סכסוך עבודה, שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. משמעות ההכרזה היא, כי בתוך 14 ימים תוכל ההסתדרות לפתוח בצעדים ארגוניים, שעלולים להגיע עד לכדי שביתה כללית של 28,000 רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

בהסתדרות הרפואית נימקו את ההכרזה על סכסוך העבודה באי הקצאת התקנים הנדרשים על מנת לעמוד בעומס העבודה החריג בתקופת הקורונה, שהביא לידי ריבוי תורנויות, וכן על רקע המחסור החמור בבתי החולים ובקהילה. בנוסף, ההסתדרות מוחה על החלטת פקידי משרד האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים – צעד שלדבריה יעמיק עוד יותר את הגירעונות הנוכחיים ויחייב פיטורי עובדים.

עוד הסבירו בהסתדרות הרפואית, כי בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר בחוסר תום לב רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות, מהלך שיחריף את העומס על צוותי הרפואה; תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה; ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד; והיעדר שיפוי לרופאים, שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות.

בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה, אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד".

"אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כץ להתערב לאלתר ולמנוע צעדים ארגוניים בעת הזו", הוסיף פרופ' חגי. "ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר, תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון. אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב – ניאלץ להעמיד אותו על טעותו".

תגיות:ההסתדרות הרפואיתמשרד הבריאותסכסוך עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה