חדשות בריאות

משרד הבריאות: 394 חולים במצב קשה, מניין הנפטרים עלה ל-597

מחקרים חדשים, שנסקרו על ידי מרכז המידע למערכה בקורונה, מלמדים כי ילדים ובני נוער מעל גיל 10 מפיצים את הנגיף בשיעור דומה למבוגרים: "מידת המידבקות של ילדים מחייבת התייחסות בעת החלטה על מתווה לפתיחת מסגרות החינוך"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:43)

משרד הבריאות מסר הבוקר (ראשון), כי מניין הנפטרים מנגיף הקורונה עלה ל-597. בשתי היממות האחרונות נוספו לרשימת הנפטרים 19 חולים.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול אובחנו 763 נדבקים חדשים – ירידה חדה במספר המאומתים, המיוחסת לירידה המשמעותית במספר הבדיקות, שהסתכם ב-8,587 בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-8.9%.

נכון להבוקר, מספר החולים הפעילים עומד על 24,433, מתוכם 859 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עלה ל-394, ובמניין המונשמים נרשמה עלייה חדה – מ-106 אמש ל-118. מספר החולים שמצבם מוגדר בינוני עומד על 171. מפרוץ המגפה, אותרו 82,515 נדבקים בישראל, מתוכם החלימו 57,483.

(דוח מרכז המידע)(דוח מרכז המידע)

בתוך כך, דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מלמד כי ממחקרים שפורסמו לאחרונה עולה תמונה מורכבת בנוגע לפוטנציאל ההידבקות וההדבקה של ילדים ובני נוער. בניגוד למחקרים שנערכו בשלב מוקדם של המגפה, כעת מסתמן כי אף שהסיכון של ילדים ובני נוער בגילאי 19-10 להידבק בנגיף נמוך מזה של מבוגרים, הם מפיצים אותו בשיעור דומה למבוגרים, וייתכן שאף יותר.

בכל הנוגע לילדים קטנים עד גיל 10, מציין מרכז המידע כי המחקרים עדיין אינם חד-משמעיים: בעוד חלקם טוען כי ילדים בגילאים אלו נוטים לרוב להידבק ולהדביק אחרים בשיעור נמוך מזה של מבוגרים, מחקרים אחרים מעלים את האפשרות שכושר ההדבקה שלהם משמעותי אף הוא ואינו נופל מזה של מבוגרים.

בעקבות הממצאים החדשים במחקר, ממליצים במרכז המידע לנקוט בנקודת מוצא מחמירה, לפיה ילדים – בעיקר מגיל 10 – הינם בעלי כושר הדבקה משמעותי לסביבתם, שככל הנראה דומה לזה של מבוגרים. הדוח מציין אומנם, כי ממחקרי אוכלוסייה ומקרי בוחן במדינות שונות לא ניתן להסיק בצורה חד-משמעית על מידת ההשפעה של פעילות מוסדות חינוך על מהלך המגפה ושיעורי התחלואה. עם זאת, לקראת פתיחת שנת הלימודים, מדגישים במרכז המידע כי "מידת המידבקות של ילדים מחייבת התייחסות בעת החלטה על מתווה לפתיחת מסגרות החינוך, שכן אלו עלולות לשמש כמוקדי הדבקה והפצה משמעותיים של המחלה בקרב האוכלוסייה".

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה