מעניין

חני ליפשיץ ריגשה את הרשת: "כך אימצתי ילד נפאלי יתום שגסס למוות"

לשליחי חב"ד בקטמנדו - הרב חזקי ורעייתו חני ליפשיץ, יש הרבה סיפורים מרגשים באמתחתם, אך נדמה שהסיפור הזה עולה על כל דמיון

אא

לשליחי חב"ד בקטמנדו - הרב חזקי ורעייתו חני ליפשיץ, יש הרבה סיפורים מרגשים באמתחתם, אך נדמה שהסיפור הזה עולה על כל דמיון. 

מה הסיכוי שביום בהיר אחד יתדפק על דלתם ילד עירום כשהוא עטוף בכמה שקיות אשפה וצועק בשפה זרה: "תצילו אותי"?!

"בים הגיע אלינו לפני תשע שנים - גוסס", מספרת חני בראיון ל'כאן'. "אני זוכרת שהוא בא אליי, מסתכל בי בעיניים הכי שחורות ויוקדות, עיניים שחורות כפחם ואומר לי: 'אתם אנשי בית חב"ד, אתם אנשים טובים. בבקשה תעזרו לי, בבקשה תצילו את החיים שלי', ואז הוא מתמוטט". 

בנקודה זו חני ושותפיה לחסד לא מאבדים זמן יקר. "אנחנו לוקחים אותו, רוחצים אותו ומנסים להבין מה קורה איתו. כולו עטופות בשקיות זבל, כל כולו חבלות ופצעים וחתכים בכל הגוף ובפנים".

חני לא יכלה לשלוט בדמעותיה, ופרצה בבכי

הילד הגיע מכפר נידח בדרום נפאל והתגלגל שנים ברחוב, אך מהרגע שטופל על ידם - הפך למעשה לבן המאומץ שלהם וקורא להם 'אבא' ו'אמא'. "במשך שנים הוא הכניס את עצמו לבית יתומים ויצא משם, והתחיל להתגלגל בכל מיני מקומות. בהתחלה הוא ניסה להיות רועה צאן וניצלו אותו, זה סיפור מאוד קשה. היום הוא אומר לי, 'אמא, אם זה יעזור לעוד אנשים לרצות לקחת ילדים מהרחוב, אני מרשה לך הכל כולל הכל - גם את החשיפה הזו בעצם".

כשראתה את בים לראשונה - חני לא יכלה לשלוט בדמעותיה, ופרצה בבכי. "אנחנו מרימים אותו ומניחים אותו על כיסאות, ואז מגיע רופא. זה תהליך ואני יכולה להגיד לך שלשקם ילד שהיה ברחוב, ילד רחוב שאנחנו אפילו לא יודעים את הגיל שלו כי הוא עצמו לא יודע בן כמה הוא, זה ללמד אותו הכל. ללמד אותו איך מקרצפים את הגוף, איך מצחצחים שיניים. 

"וזה המון סיוטים. בלילות אני עוברת בחדר שלו ואני שומעת בכי כל הזמן, ואני אומרת לו: 'אמא פה, בים. אמא פה'".

בתוך כל זה מספרת ליפשיץ על שנים מאוד קשות של התמודדות: "זה לגמול אותו מהסמים שהוא צרך ברחוב כדי לשרוד, ועד שאת לא מגיעה לנפאל את לא מבינה מה זה מציאות של עוני. "הגענו לנפאל כזוג צעיר עם תינוק ואני זוכרת שראיתי אנשים בלי ידיים ובלי רגליים. ההורים שלהם סוגרים אותם בקופסאות קרטון כשהם קטנים, כדי שיהיה להם קל יותר לקבץ נדבות כשהם יהיו מבוגרים, כי אז הם יעוררו יותר רחמים".

תגיות:אימוץחבדחני ליפשיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה