נטורופתיה ורפואה טבעית

השקד - אגוז של בריאות: למה כדאי לאכול שקדים?

מלאים בוויטמינים, מסייעים בירידה במשקל ובבריאות הלב, ויעילים כתחליף לאלרגנים: הכל על השקדים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לקראת ט''ו בשבט השקדיה פורחת, ומביאה איתה ניחוחות ואוצרות של ערכים תזונתיים.

השקד נחשב לאגוז הטהור ביותר, ומכנים אותו אגוז הבריאות – בשקדים שלמים יש יותר חומרים מזינים למנה מאשר בכל אגוז אחר!

השקדים עשירים בסידן, ומכילים עוד שפע של מינרלים חשובים כמו זרחן, אשלגן ואבץ, המועילים מאוד לבריאות העצם. יש בהם עוד רכיבים מופלאים, כמו חומצות שומן חיוניות, חומצה פולית, נוגדי חמצון, מגנזיום, נחושת, כמות נכבדת של ויטמין E, פלבנואידים וריבופלבין (ויטמין B2).

בנוסף, שקדים הם מקור מצוין לברזל. יש בהם אחוזים גבוהים של שומן בלתי רווי וסיבים תזונתיים. השומן הבלתי רווי שיש בשקדים תורם להורדת רמות הכולסטרול השלילי (LDL) בדם, ומשפר את רמות הכולסטרול הטוב (HDL). בכך הוא מפחית את הסיכון לקרישי דם וללחץ דם גבוה. כך תורמים השקדים לבריאות הלב.

במחקר שנערך ופורסם במגזין האמריקאי של איגוד רופאי הלב, מצאו כי לשקדים תועלת בריאותית מוכחת גם בהאצת שריפת שומנים. הם תורמים לירידה בשומן ומסייעים להצרת היקפים. בנוסף לכך, צריכת השקדים מעלה את תחושת השובע. מחקרים מצאו כי צריכת שקדים בארוחה מונעת עליה קיצונית ומהירה ברמות הסוכר בדם, ולכן הם טובים לחולי סוכרת. השפעה זו מועילה גם להאטת התחמצנות השומנים שלאחר הארוחה, ומכאן חשיבותם של השקדים בהפחתת רמות הכולסטרול.

השקדים מיטיבים עם מערכת העיכול וסותרים ביעילות יתר חומציות בקיבה. השקדים גם משפרים את היכולת הקוגניטיבית ואת תפקודי המוח.

ניתן להעשיר איתם מאפים. כמו כן, לנמנעים מגלוטן - קמח שקדים הוא תחליף מצוין במאפים ובקינוחים. טעמו של קמח השקדים מתקתק באופן טבעי, והמאפים יוצאים לחים וטעימים.

כמובן, יש לצרוך את השקדים לא קלויים. בחימום השקד - פוחתים יתרונותיו הבריאותיים.

ניתן להחליף חלב פרה בחלב שקדים: לוקחים 10 שקדים מולבנים ו-2 כפות דבש, ומערבבים במעבד מזון עם חצי כוס מים במשך רבע שעה. לאחר מכן מוסיפים עוד ליטר מים, מערבבים כ-5 דקות ושומרים בקירור.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:שקדיםשקדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה