חדשות יהדות

אברי גלעד בביקורת נגד ’היהודים באים’: "לא עושים מערכון על אלוקים בישראל"

איש התקשורת אברי גלעד מצטרף לביקורת על הזלזול בקודשי היהדות בתוכנית הריאליטי 'היהודים באים': "אני מצטער ומגנה כל פגיעה מכוונת בציפור הנפש של אדם אחר החי בתוכנו, בשביל הדחקה. יש מקום לביקורת, אפילו קשה, אבל עם כבוד. לא עושים מערכון על אלוקים בישראל. בעיניי, גם לא עושים תוכניות אוכל עם אוכל לא כשר בערוצים מרכזיים ובטח שלא אוכלים טרפות ושרצים כמשימות, בתוכניות ריאליטי"

אא

איש התקשורת אברי גלעד מצטרף לביקורת על הזלזול בקודשי היהדות בתוכנית הריאליטי 'היהודים באים'. 

בטורו השבועי בעיתון 'ישראל היום' כותב גלעד כי "גם סאטירה חייבת שיהיו לה קווים אדומים. כשאנחנו מגיעים למרחב הציבורי, כמו כאן 11 או כל פרהסיה ציבורית אחרת במדינה, יש כללים אחרים בעיניי". 

בנקודה זו מתייחס גלעד לביקורת הרבה שהייתה על המערכונים של התוכנית. "הרבה צופים של ערוץ 11 ובעיקר דתיים - מרגישים פגועים עד עצם נשמתם מהמערכונים. אני לא מתווכח איתם. לפי גובה הלהבות אני מבין שנחצו גבולות, ויש תחושה בעונה הזאת של 'היהודים' שמישהו החליט לשים את הרגשות הדתיים מטרה ללעג ולביזוי. אני מניח שאלה שהחליטו על אינם מסוגלים להבין את הרגש הזה, וחושבים שהוא פרימיטיבי, ילדותי, טיפשי וקדמוני".

גלעד מודה כי הוא עצמו לא גדל בבית עם רגשות דתיים, ולא פיתח אותם מעולם - "אבל יש לי כבוד עמוק למי שיש לו, ועל פי מחקרים - אנשים דתיים חיים יותר, שמחים יותר בחייהם, מקיימים חיי קהילה עשירים יותר. כלומר, במבחן התוצאה, רגשות דתיים מועילים לאדם, לכן אני יכול רק להצר על כך שאין לי גישה למקום הזה בנפשי. 

"אני מצטער ומגנה כל פגיעה מכוונת בציפור הנפש של אדם אחר החי בתוכנו, בשביל הדחקה. יש מקום לביקורת, אפילו קשה, אבל עם כבוד. לא עושים מערכון על אלוהים בישראל. בעיניי, גם לא עושים תוכניות אוכל עם אוכל לא כשר בערוצים מרכזיים ובטח שלא אוכלים טרפות ושרצים כמשימות, בתוכניות ריאליטי. זה לא סתם מגעיל - זה מחליש את העם. זה יוצר זרות וניכור, מרחק וכעס. בשביל מה? בשביל עוד מאכל? לאדם דתי, כשרות היא יסוד קיום. מה אתה מצרף לו בשר וחלב מול הפנים? בערוץ שאמור להיות מדורת שבט - שומרים על השבט מלוכד סביב הסיפור שלו, והסיפור של השבט שלנו הוא היהדות. תקשורת, שלי נעלייך מעל רגלייך", הוא מסכם. 

תגיות:ריאליטיאברי גלעדאוכלכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה