חדשות בריאות

משרד הבריאות: 1,545 נדבקים חדשים, מניין הנפטרים עלה ל-500

על פי נתוני משרד הבריאות, 749 חולים מאושפזים בבתי חולים, מתוכם 102 מונשמים. מפקדת קורונה של פיקוד העורף, שתנהל את החקירות האפידמיולוגיות, תחל לפעול בשבוע הבא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:33)

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי מאז חצות אובחנו 1,545 נדבקים חדשים בישראל. אתמול אובחנו 1,966 נדבקים חדשים – ירידה קלה לעומת השיא השלילי של 2,104 מאומתים חדשים שנקבע יממה קודם לכן.

עוד עולה מהנתונים, כי 749 חולים מאושפזים בבתי חולים, מתוכם 328 במצב קשה ו-148 במצב בינוני. 102 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מחצות נפטרו שבעה חולים נוספים, ומניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עלה בכך ל-500.

בעקבות השינוי של הימים האחרונים בהגדרת המחלימים, ירד מספר החולים הפעילים ל-26,047. מתחילת ההתפרצות אותרו 70,036 נדבקים, מתוכם החלימו 43,489.

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי מפקדת קורונה של פיקוד העורף תחל לפעול באמצע השבוע הבא בעיר רמלה, וזאת במסגרת יישום תוכניתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לייעול מערך החקירות האפידמיולוגיות. מבחינה מקצועית, המפקדה תהיה כפופה לגמזו ולמשרד הבריאות. בשלב ראשון יפעלו בה למעלה מ-1,000 תחקירנים, שיבצעו את החקירות.

מוקדם יותר היום, פרסם צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים דוח חדש, בו נטען כי לאור ההתייצבות במספר חולי הקורונה שמצבם קשה או בינוני, מסתמן כי הושגה שליטה בגל השני.

לדברי החוקרים, נראה שהצעדים שננקטו לבלימת המגפה – ב-5 וב-17 ליולי – הועילו, והובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה והגידול במספר המאושפזים: "החשש ממצב של אי ספיקה בבתי החולים מתרחק מאוד". עם זאת, הדגישו החוקרים כי בשלושת השבועות הקרובים צפויה תמותה של כ-200 חולים, עקב גל התחלואה הנרחב בחודש יולי.

לאור נתונים אלו, טען צוות החוקרים כי בשלב זה אין צורך להטיל הגבלות נוספות על הציבור.

הצוות – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ, פרופ' רן ניר פז וד"ר מיכאל אסף – סבור כי "השיפור במצב התרחש כתוצאה מאיסור התקהלויות. בכך הצליחה ישראל להימנע מסגר מלא למרות התפרצות רחבת היקף. מודגשת חשיבות הגבלת התקהלויות בחלל סגור לגיבוש אורח חיים לצד המגפה".

למרות האופטימיות הזהירה הטמונה בדוח, הבהירו החוקרים כי מספר הנדבקים עדיין גבוה, ולכן עדיין קיים חשש מהתפרצות משנה: "ההתייצבות הנוכחית נובעת מאיזון עדין בין קצב תחלואה לקצב הבראה ותמותה. לכן יש יתרון מהותי במיקוד מאמצים בקיטוע שרשראות הדבקה, שיאפשר ייצוב לאורך זמן במגבלות מופחתות וימנע התפרצויות עתידיות". עוד הודגש, כי "יש חשיבות לשמר הדבקה נמוכה של אוכלוסייה פגיעה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה