חדשות בארץ

פעיל חמאס שהסתנן לישראל ונתפס: הונחיתי להפיל מסוק של חיל האוויר

תושב ג'בליה בן 24, ששירת במערך ההגנה האווירית של חמאס, ניסה בחודש שעבר להסתנן בשחייה לישראל ונתפס. מחקירתו בשב"כ עלה, כי החזיק בביתו טיל נ"מ, אותו הונחה לשגר לעבר מסוק ישראלי

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום, כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס נעצר בסוף החודש שעבר לאחר שניסה להסתנן מרצועת עזה לישראל דרך הים. חקירתו בשב"כ חשפה מודיעין רב על ארגון הטרור, והיום (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

עז אל-דין חוסין, בן 24, תושב ג'בליה שבצפון הרצועה, הסתנן ב-28 ביוני לישראל בשחייה. לאחר שחצה את המכשול הימי, הוא נעצר על ידי כוח צה"ל באזור חוף זיקים והועבר לחקירת שב"כ. לדבריו, הוא הסתנן לישראל מרצונו נוכח קשיים אישיים במישור המשפחתי, ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס.

מחקירתו של חוסין בשב"כ עלה, כי הוא גויס בשנת 2013 לזרוע הצבאית של חמאס. החל מ-2018 ועד למעצרו, הוא פעל במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור, בין היתר בתפקיד פיקודי כאחראי חוליית טילי כתף. במסגרת תפקיד זה, הוא החזיק בביתו טיל נ"מ, והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, במידה שזה ינחת קרוב לביתו, וזאת לשם הריגת חיילים ישראליים או חטיפתם.

במסגרת פעילותו בחמאס, לקח חוסין חלק בהכשרות שונות ובפעילויות צבאיות כנגד ישראל. בין היתר, במהלך שירותו במערך ההגנה האווירית של חמאס, הוא למד אודות כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ותפקידם, על טילי נ"מ, וכן אודות משקפות ומצלמות שנועדו לצורכי תצפית על תנועת המטוסים הישראליים בשמי עזה. במסגרת הקורסים והאימונים שעבר, תצפת פעיל הטרור על מטוסים ישראליים והתאמן בשיגור טילים לעבר שטח ישראל.

בשב"כ ציינו כי "פעילותו של חוסין בחמאס, והידע הרב אשר רכש במסגרת זו, הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה מודיעין רב אודות ארגון החמאס". עם סיום חקירתו, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות לפי חוק המאבק בטרור.

תגיות:חמאסרצועת עזהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה