חדשות בריאות

שיא שלילי: 2,093 נדבקים חדשים ביממה, מניין הנפטרים עלה ל-490

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 33,618, מתוכם 753 מאושפזים בבתי חולים. 98 חולים מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:39)

משרד הבריאות מסר הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 2,093 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה – שיא יומי חדש במספר המאומתים החדשים. במהלך היממה שחלפה, התקבלו תוצאותיהן של 26,128 בדיקות קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 8.3%.

נכון לשעה 10:43, מספר החולים הפעילים עומד על 33,618, מתוכם 753 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 322 חולים מוגדר קשה, ביניהם 98 המחוברים למכונות הנשמה. 168 חולים נמצאים במצב בינוני. במהלך הלילה נפטרו ארבעה חולים נוספים, ומספר הנפטרים הכללי עלה ל-490.

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, ירושלים מובילה את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם נתון של 2,072 נדבקים מאומתים. בבני ברק התגלו בפרק זמן זה 1,144 מקרי הידבקות חדשים, בבית שמש 463, בתל אביב 404, בפתח תקווה 379, באשדוד 324, בקלנסווה 316, באלעד 304 ובמודיעין עילית 302.

בירושלים נמצא גם המספר הגבוה ביותר של חולים פעילים – 5,087. בהמשך הרשימה – בני ברק עם 2,543, תל אביב-יפו עם 1,769, ופתח תקווה עם 1,001 חולים פעילים.

(דוח מרכז המידע והידע)(דוח מרכז המידע והידע)

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הציג אמש את תוכניתו למיגור הקורונה, "מגן ישראל", במסיבת עיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין. גמזו הבהיר, כי לא יאפשר הטלת הגבלות "שאין בהן היגיון". הוא קרא לכונן "חוזה חדש" בין הממשלה והציבור, במסגרתו תפעל הממשלה בשקיפות מלאה ותשאף להוריד את ההגבלות למינימום. הציבור מצדו נקרא להתלכד, לציית להנחיות הריחוק החברתי ולעטות מסכות, כדי לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה.

תוכניתו של גמזו כוללת את הגדלת מספר הבדיקות היומיות ל-60 אלף בתוך חודשיים. הוא הדגיש, כי כדי לבצע קטיעה "יותר אפקטיבית" של שרשרת ההדבקה, דרושה מעורבות משמעותית של משרד הביטחון וצה"ל. בנוסף, כוללת התוכנית מודל "רמזור", שיסווג את הערים ל"ירוקות", "כתומות" ו"אדומות", בהתאם למצב התחלואה בהן. לרשויות בערים "ירוקות" יוענקו סמכויות ניהול נרחבות, ותתאפשר בהן פתיחתם המלאה של העסקים ומוסדות החינוך. 

בפתח מסיבת העיתונאים אמר ראש הממשלה: "אזרחי ישראל, אתם יודעים שאנחנו פועלים בכמה וכמה חזיתות: בחזית הביטחונית, עיניכם הרואות; בחזית הכלכלית - הרבה פעולות: הארכת דמי האבטלה, החל"ת, הסיוע לעסקים ולעצמאים, המענק לאזרחי ישראל ועוד תוכניות שבדרך; אבל הכל מתחיל בחזית הבריאותית. החזית הבריאותית שנועדה לשמור על הבריאות שלכם ועל החיים שלכם".

"בשבוע שעבר מינינו יחד את פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי, והוא יציג היום תוכנית. אם צריך לתמצת במילה אחת את מה שחבוי ועומד ביסוד התוכנית הזאת, זו המילה 'ביחד'. אנחנו פועלים ביחד, אנחנו מגבים אותו ביחד. לא במקרה בני גנץ פה. אני מצפה מכל שרי הממשלה לתת גיבוי לתוכנית הזאת. אני מצפה מאזרחי ישראל, כולם, בלי יוצא מן הכלל, לשתף איתה פעולה. ביחד ננצח את הקורונה", הצהיר נתניהו.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה