חדשות בארץ

ההערכה בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגוע נוסף

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בדיון עם קצינים בכירים כי צה"ל נערך לניסיון של חיזבאללה להוציא לפועל פיגוע בזמן הקרוב

כוחות צה"ל בגבול לבנון, שלשום (צילום: David Cohen/Flash90)כוחות צה"ל בגבול לבנון, שלשום (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

בצה"ל מעריכים, כי ארגון חיזבאללה לא יסתפק בניסיון הפיגוע שסוכל בגזרת הר דב, אלא יפעל להוציא לפועל פיגוע בזמן הקרוב, בתגובה לחיסול אחד מפעיליו בסוריה במתקפה המיוחסת לישראל.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אתמול בדיון עם קצינים בכירים כי צה"ל נערך לתגובה של חיזבאללה: "נעשה הכל כדי לא להגיע למלחמה, אבל לא ניתן לחיזבאללה להרגיש שאנחנו מורתעים".

ישראל לא פרסמה תיעוד מצולם מעמדת התצפית הצה"לית, של חדירת חוליית חיזבאללה לשטח ישראל באזור הר דב, אולם מתברר כי סיכול הפיגוע לא נועד להרוג את המחבלים אלא להבריחם, זאת כדי למנוע הידרדרות לסבב לחימה ארוך מול ארגון הטרור הלבנוני-שיעי. החוליה, שמנתה בין שלושה לחמישה מחבלים, הייתה במעקב כל העת. לאחר שחדרה מספר מטרים מעבר לקו הכחול, פתחו כוחות צה"ל לעברה באש, שכללה ירי מנשק קל, מקלעים, טנקים וארטילריה, והניסו אותה.

בהתאם להערכת המצב, לפיה חיזבאללה נערך להוציא לפועל פיגוע נוסף, הוחלט בצה"ל לתגבר את פיקוד הצפון במערכי אש מתקדמים, גורמי איסוף וכוחות מיוחדים. אמש הוכרזה כוננות בגזרה המערבית של אזור הצפון, בעקבות דיווח ראשוני על חשודים שנעו סמוך לגדר הגבול. כשעתיים לאחר מכן מסר דובר צה"ל, כי "לאחר סריקות במרחב נמצא כי לא הייתה חדירה לשטח מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אתמול בבוקר לפיקוד צפון, וקיים הערכת מצב ביטחונית. "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו", אמר בסיומה. "כל מה שמתרחש כרגע זה תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון".

"אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו", הצהיר ראש הממשלה. הוא הוסיף כי התרשם ש"צה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

תגיות:אביב כוכביצה"לפיקוד צפוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה