חדשות בארץ

"פגיעה ברגשות הדת": דרישה מהיועמ"ש לחקור את יוצרי 'היהודים באים'

חברי כנסת ומשפטנים פנו בימים האחרונים ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד יוצרי הסדרה 'היהודים באים' בגין עבירה של 'פגיעה ברגשות דת'. זאת, במסגרת המחאה הציבורית הנרחבת שהתעוררה בעקבות עליית הסדרה לעונה חדשה

  • ה' אב התש"פ
היהודים באים (צילום מסך, כאן 11)היהודים באים (צילום מסך, כאן 11)
אא

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) דרש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד יוצרי סדרת הטלוויזיה "היהודים באים", זאת, בנימוק לפיו היא מהווה "עלבון ופגיעה ברגשות דת". הסדרה משודרת בתאגיד השידור 'כאן' והיא מתמקדת בין השאר בדמויות מהתנ"ך, כמו משה רבינו ודוד המלך, לצד דמויות היסטוריות מהעת החדשה. במכתב ששיגר באחרונה טען ארבל כי הסדרה "כוללת מערכונים מבישים המבקשים ללעוג להלכות הדת, למסורת ישראל, ולנביאים ולמיליוני יהודים שהיהדות היא עיקר חשוב בחייהם".

המכתב שהעביר ארבל ליועץ המשפטי לממשלההמכתב שהעביר ארבל ליועץ המשפטי לממשלה

בהמשך המכתב מזכיר ארבל את חוק העונשין הקובע עבירה של "פגיעה ברגשות דת" במקרים שבהם מפרסם פרסום שיש בו כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתם או ברגשותיהם הדתיים של אחרים, וכן משמיע במקום ציבורי מילה או קול שיש בהם כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתו או ברגשותיו הדתיים. "אבקש כי תפעיל את סמכותך החוקית לפתוח בחקירה, או למצער בבדיקה מקדמית בשלב הראשון, בגין הפרסומים הקשים הפוגעים ברגשותיהם של מיליונים בישראל, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים", כתב ארבל.

לפניה הצטרף גם ארגון ‘בצלמו’, שטען במכתב למנדלבליט כי התוכנית "צוחקת על בורא העולם, משה רבינו, אברהם אבינו, דוד המלך ועוד". לפי פרקליטי הארגון, עורכי הדין מיכאל ליטווק ואריק קמחי, "אין ספק, כי מטרת מבצע המעשה לפגוע ברגשות דת של מיליוני מאמינים ולבוז לאמונתם  ולכול הקדוש והיקר להם בפומבי ולעיני כל".

"מי רוצה להאכיל יהודים?" הרב זמיר כהן בסרטון תגובה על פרשת רוי בוי והיהודים באים

לפי הארגון, "אי העמדה לדין ולכל הפחות הנחייה לעצור את התכנית משמעותה אחת – קבירת החוק וכן אפליה, שכן בעבר נשלחה לכלא אישה שפגעה ברגשות דת מוסלמים". בהמשך המכתב מזכירים השניים את עצומת הרשת נגד התוכנית. "עשרות אלפים חתמו על עצומה בעניין וישנה פגיעה חמורה ברגשות הציבור שנאלץ בעל כורחו לממן דבר זה", אמרו.

תגיות:היהודים באיםמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה