נטורופתיה ורפואה טבעית

מחמצת - הלחם עם הפרוביוטיקה הטבעית

היא מסייעת לעיכול בריא וקל יותר, מורידה את ערכי הסוכר בדם ועוצרת התפשטות של קנדידה. מהי מחמצת, ואיך מכינים ממנה לחם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל מי שחושב על תזונה בריאה, מתחיל עם הצעד הראשון בדרך לאורח חיים בריא בהורדת הלחם הלבן מהתפריט.

לחם בריא הפך למצרך חשוב ומבוקש. לאחרונה יותר אנשים קונים "לחם מחמצת", ויש גם שמכינים בבית באופן עצמאי. בנוסף לטעם המיוחד שיש ללחם מחמצת, הוא מומלץ מאוד ותורם לבריאות.

מחמצת שאור היא תערובת חמוצה שנוצרת משילוב של קמח ומים. התפחת הבצק באמצעות מחמצת טבעית גורמת לפירוק חלק גדול של הגלוטן, כלומר בלחם מחמצת כמות הגלוטן קטנה יותר מבלחם שהותפח ע"י שמרים. כך נקטין את הסיכון לפתח רגישות לגלוטן, שנפוצה כל כך בשנים האחרונות.

יתכן שהרגישות לגלוטן החלה בעקבות התפחת הלחם באמצעות שמרים תעשייתיים.

לחם מחמצת לא בטוח לחולי צליאק, אבל יכול לעזור ברגישות לגלוטן.

בתהליך התסיסה של הבצק, החיידקים הטובים מפרקים את הסוכרים לחומצה לקטית בתהליך הנקרא תסיסה לקטית. חומצה זו אחראית על פירוק החומצה הפיתית, ונותנת למחמצת את הטעם האופייני החמוץ. השמרים הרגילים, בניגוד למחמצת, יודעים ליצור גז ולהתפיח את הלחם במהירות. כך כל תהליך ההתססה, הדורש זמן, הולך לאיבוד.

בתהליך התסיסה מתפרקת החומצה הפיתית שיש בגרעין החיטה. חומצה פיתית נצמדת למינרלים שונים ומגבילה את היכולת של הגוף לספוג אותם.

לחם מחמצת מכיל סיבים תזונתיים ופרוביוטיקה (החיידקים הטובים במעי), שעוזרים לעיכול תקין. הסיבים לא מתעכלים, אך משמשים כהזנה לחיידקי המעי הטובים ומשפרים את תהליך העיכול.

הלחם מתעכל באיטיות, וכך מוריד את הערך הסוכרי ומשפר את השליטה על רמות הסוכר בדם.

במצב של קנדידה – פטריית שמר פעילה - כדאי להימנע משמרים כדי לא לעודד התפשטות של הקנדידה וליצור זיהומים במקומות שונים בגוף. כאן לחם מחמצת יהווה פתרון טוב.

לחם אמיתי, שהכנתו מתבססת על שימוש במחמצת ועל התפחה ממושכת, אינו מכיל תוספים מיוחדים. הוא קל יותר לעיכול, בריא ומזין יותר.

לעומת זאת, העובדה שלחם מסוים משווק כלחם מלא לא בהכרח אומרת שהוא לחם איכותי. יש בשוק הרבה מוצרים. צריך לבדוק ולהתעמק מה אתם קונים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותמחמצת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה