חדשות בארץ

חדשות השבת: אלפי מפגינים נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה, גל חום עד להודעה חדשה

אלפים מפגינים נגד נתניהו בירושלים, אוחנה קרא להגביל את ההפגנות, וצה"ל נערך לכוננות ספיגה בעקבות חיסול פעיל חיזבאללה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בגשרים, בצמתים ובכבישים: אלפים מפגינים נגד נתניהו. המחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש הערב (מוצ"ש) בכל רחבי הארץ. מוקד ההפגנות המרכזי הוא בירושלים, מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בעיר. עד כה הגיעו כ-2,000 מפגינים סמוך למעונו הרשמי. לראשונה נערכת הפגנה גם בקיסריה, מול ביתו הפרטי של נתניהו, ולצורך כך הציבה המשטרה שלשום גדרות ומחסומים חדשים בסמוך לבית.

במקביל, פעילי תנועת "הדגלים השחורים", שמפגינים נגד הפגיעה בדמוקרטיה מצד נתניהו וממשלתו, התפזרו בעשרות צמתים וגשרים ברחבי הארץ. לפי מארגני המחאה, זה הפעם החמישית ברציפות, ההפגנות מתקיימות בכ-250 מוקדים. בתנועה מסרו כי "השבוע קיבלנו הוכחה על מה הוא שלטון נתניהו" וכי "החלשת הכנסת והדמוקרטיה, דיכוי המחאה, הסתה נגד חלקים נרחבים מהעם, התעסקות בענייניו הפליליים ומסע שקרים בלתי נגמר". הפגנה נוספת נערכת בגן צ'ארלס קלור בתל אביב.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה קרא הערב להטלת מגבלות על ההפגנות בעקבות העלייה בשיעור התחלואה מקורונה. אוחנה אמר לחדשות 12 כי "צריך להגביל את כמות האנשים, את המיקום, אולי במיקום פתוח יותר". זאת, לטענתו, מאחר ש"משרד הבריאות אומר שזו מדגרה של קורונה. אם כל המומחים אומרים שזה פוגע במאבק בקורונה אז צריך להגביל". השבוע פורסם כי אוחנה הורה למשטרה לאסור את קיום ההפגנות נגד נתניהו, אולם במשטרה הבהירו לו כי מדובר בהוראה בלתי חוקית בעליל.

מחשש לפיגוע חיזבאללה, צה"ל מגביר כוננות. ישראל העבירה לחיזבאללה מסר שלפיו פעיל הארגון נהרג בשוגג – כך דווח הערב בערוץ אל-מיאדין הלבנוני. לפי הערוץ, המסר הועבר באמצעות האו"ם, בעקבות חיסולו ביום שני של עלי כאמל מוחסן בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, ובו נאמר כי הכוחות לא ידעו שאיש חיזבאללה נכח באזור בעת התקיפה וכי ישראל גם הזהירה את חיזבאללה מפעולת נקם. בערוץ הלבנוני דווח כי חיזבאללה "הסתפק" בקבלת המסר, אך סירב להיענות לכל האזהרות והאיומים מצד ישראל.

בד בבד, בצה"ל נערכים לפעולת נקם והחלו מגבירים כוננות ספיגה. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אסר ביום שישי על מעבר כלי רכב צבאיים בכבישי הצפון, לאורך גבול לבנון ורמת הגולן. בנוסף, צה"ל שלח השבוע כוחות חיל רגלים כתגבור לצפון, לאזור היישובים צמודי הגדר.

מאמש: 1,770 נדבקים, 312 במצב קשה. משרד הבריאות עדכן הערב כי מאמש ועד צהרי היום אובחנו בישראל 1,770 נדבקים חדשים בקורונה. ההודעה, שנכונה לצהריים, התקבלה באיחור של כמה שעות עקב תקלה מחשובית, ובמשרד הודיעו כי התקלה בטיפול "ונמסור נתונים עדכניים בהקדם". מספר הנשאים הפעילים עלה 33,160, מתוכם 312 במצב קשה ו-94 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 455 חולים.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר הערב והלילה בחוף ובשפלה יהיה מעונן חלקית, חמים ולח. בהרים יהיה נוח יותר.

מחר (ראשון) תחול עלייה בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום. בהרים ובפנים הארץ ייעשה יבש, ובמישור החוף הביל. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב האזורים.

ביום שני תחול ירידה קלה בטמפרטורות בצפון הארץ אך גל החום יימשך, ועומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב חלקי הארץ.

ביום שלישי מזג האוויר ייוותר ללא שינוי משמעותי.

תגיות:חדשות השבתהפגנותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה