חדשות בריאות

בניגוד לעמדת הממשלה: ועדת הקורונה החליטה על פתיחת חדרי הכושר

ועדת הקורונה, בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, החליטה כי חדרי הכושר ייפתחו מיום ראשון בבוקר, זאת במידה והממשלה לא תציג מתווה חדש לפעילותם. כמו כן, ביטלו חברי הוועדה את החלטת הממשלה לסגור את האטרקציות התיירותיות בסופי שבוע

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ועדת הקורונה החליטה היום (חמישי) על פתיחתם מחדש של חדרי הכושר החל מיום ראשון הקרוב בשעה 06:00 בבוקר, וזאת בניגוד לעמדת הממשלה ולצו שהוציאה בשבוע שעבר. הוועדה ביטלה גם את ההחלטה שקיבלה הממשלה על סגירת האטרקציות התיירותיות, גני החיות והמוזיאונים בסופי שבוע.

בנוגע לחדרי הכושר, ציינה הוועדה כי ההחלטה על פתיחתם תיכנס לתוקף רק במידה והממשלה לא תציג עד יום ראשון מתווה חדש לפעילותם. יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, אמרה במהלך הדיון: "אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם שלא נוח. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר, כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו".

בתום הדיון הדיון פנתה שאשא ביטון לציבור: "אנחנו במגפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו, ולכן אני פונה אליכם באמת מדם לבי: תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות ושאו באחריות אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף, ורק אתכם ננצח אותו".

הדיון בוועדת הקורונה התקיים על רקע אישור "חוק הקורונה הגדול" הלילה במליאת הכנסת. החוק, שעבר בתמיכתם של 48 חברי כנסת מול 35 מתנגדים, מסמיך את הממשלה להכריז על מצב חירום בשל הנגיף ולהתקין תקנות המגבילות את האזרחים במרחב הציבורי והפרטי, גם ללא אישור מראש של הכנסת. 

עוד נקבע בחוק, כי התקנות יובאו לאישור ועדת החוקה או ועדות אחרות, בהתאם לתחום בו מדובר. בכך, למעשה, עקפה הממשלה את ועדת הקורונה ורוקנה אותה מסמכויותיה באופן משמעותי, זאת לאחר שהוועדה ביטלה בימים האחרונים חלק מהגבלות שהטילה הממשלה על הציבור במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. כזכור, הוועדה החליטה שלשום כי המסעדות יישארו פתוחות, ותותר בהן ישיבה של עד 20 סועדים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ. ביום שני ביטלו חברי הוועדה את האיסור על שהייה בחופי הים ובבריכות בסופי שבוע.

תגיות:נגיף הקורונהועדת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה