חדשות בריאות

בניגוד להחלטת הממשלה: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת המסעדות

לאחר כשלון המגעים בין שר הבריאות ויו"ר ועדת הקורונה, החליטה הוועדה להחריג את המסעדות מצו ההגבלות של הממשלה ולאפשר את פתיחתן. יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר: "פופוליזם שניצח את השכל הישר"

מסעדה בשוק מחנה יהודה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מסעדה בשוק מחנה יהודה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שש שעות בלבד לאחר שהצו האוסר על ישיבה במסעדות נכנס לתוקף, ביטלה ועדת הקורונה ברוב קולות את החלטת הממשלה וקבעה כי המסעדות יישארו פתוחות. על פי ההחלטה, המסעדות הוחרגו מצו ההגבלות, ותותר בהן ישיבה של עד 20 סועדים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ. ההחלטה התקבלה ברוב של שבעה מול שלושה. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון (כולנו-הליכוד), הצטרפה לששת נציגי האופוזיציה. נציגי כחול לבן בוועדה נעדרו מההצבעה.

החלטת ועדת הקורונה התקבלה לאחר כישלון המגעים הליליים שניהלה שאשא ביטון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, על מנת למצוא מתווה מוסכם. אדלשטיין הציע כי המסעדות יוכלו להמשיך לפעול, ולשרת עד 50 סועדים מחוץ למבנה. אלא ששאשא ביטון דרשה שלא להגביל את מספר הלקוחות בחוץ, ולאפשר את פעילות המסעדות בהתאם להנחיות התו הסגול בשטח פתוח.

"הבנו בישיבה אתמול בצהריים, שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ על פי התו הסגול", אמרה שאשא ביטון במהלך הדיון בוועדה. "ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל-25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותן, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף".

"קיוויתי שתהיה הסכמה ללכת על התו הסגול בחוץ, ולדבר על הפעילות בפנים בהמשך. לצערי הרב זה לא קיבלתי הסכמה כזו, למרות האופטימיות שלי", הוסיפה שאשא ביטון. "אני אומרת בכאב: נצטרך לא לאשר את המסעדות בצו, כדי שהן יוכלו להישאר פתוחות בהתאם להנחיות שהיו עד אתמול ושלשום. אני קוראת לכולם להמשיך לשמור על ההנחיות. אני מקווה שבמהלך השבוע הקרוב הממשלה תביא מתווה, כדי שניתן יהיה להסדיר את הישיבה גם בחוץ וגם בפנים, על פי איזה שהוא עיקרון מסדר וברור לכולם, ובכך תיפתר גם הסאגה הזו".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר בדיון כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים. הוא ציין, כי "הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה גוררת את הוועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובה, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת".

"זו החלטה לא אחראית ולא נכונה", הצהיר זוהר. "נפעל לתקן אותה בהקדם האפשרי, לטובת אזרחי ישראל, ברגע שחוק המסגרת של הקורונה יעבור מחר בכנסת. הסמכויות של נושאים קריטיים אלו יעברו לוועדות שאנו נקבע בוועדת הכנסת. קבלת ההחלטות תהיה אך ורק באופן ענייני, לטובת הבריאות של האזרחים".

לאחר הדיון כתב זוהר בטוויטר: "הממשלה הציעה פשרה סבירה למסעדנים, על מנת לסייע להם לעבוד בהתאם לנסיבות. לצערי יו"ר הועדה נפלה למלכודת שטמנה לה האופוזיציה, שמוכנה לסכן את בריאות הציבור רק כדי שהממשלה תיפול. חבל שח"כ שאשא ביטון הלכה שבי אחריהם. מהות ההצבעה שהתקבלה היום בוועדת הקורונה היא פופוליזם שניצח את השכל הישר".

מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן, בירך על החלטת הוועדה, ואמר כי מדובר בצעד מתבקש לנוכח "ההחלטות ההזויות של ממשלת ישראל", כלשונו: "ממשלת ישראל צריכה להתעשת ולאמץ את המתווה, אותו היא קבעה למלונות וגם למסעדות – הושבה בחלל הפנימי בהיקף של 35%, והושבה בחלל החיצוני על פי כללי התו הסגול ולפי השטח החיצוני של כל מסעדה".

תגיות:מיקי זוהריפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהועדת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה