חדשות בארץ

בשיא המשבר: משרד הבריאות יתגבר 2,000 אחיות ו-400 רופאים

ההחלטה מגיעה ברקע השביתה הבוקר של הסתדרות האחיות לאחר שלא הגיעה הלילה להסכמות עם משרד האוצר. לפי הודעת כץ ואדלשטיין, סוכם על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות אשר יוקצו למחלקות הקורונה, לצד "תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הערב (שני) על סיכום שלפיו יתווספו  2,000 אחים ואחיות, 400 רופאים, תגבור כוח אדם ורכש נוסף למערכת הבריאות. לפי השניים, 1,600 מהאחיות יוקצו לבתי החולים ו-400 לקופות. מערך הרופאים שיתווספו למערכת הבריאות אינם עובדים כיום, והם יחזרו למערכת בשתי פעימות, 250 מהם יתחילו את עבודתם באופן מיידי. זאת, כדי לאפשר "התמודדות מיטבית עם אתגרי הקורונה והחורף הקרוב". לדברי אדלשטיין, "מערכת שהוזנחה, זוכה היום להשקעה שמגיעה לה בצדק. פתחנו דף חדש שיצעיד את מערכת הבריאות קדימה".

בנוסף, השרים סיכמו על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות אשר יוקצו למחלקות הקורונה, לצד "תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה". במשרד הבריאות אמרו כי התוספת תאפשר את היערכות משרד הבריאות לקצב בדיקות הקורונה כפי שדרש אדלשטיין לעמוד בקצב של עד 60,000 ביום לחורף. בהודעת משרד הבריאות והאוצר נטען כי כוח האדם שיתוגבר שקול לתוספת של 8 שנים.

אדלשטיין מסר בעקבות הסיכום כי "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר ישראל כץ פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. קבענו שהבריאות מעל הכול. אני שמח שהצלחנו להגיע במהירות לתוצאה הראויה והטובה ביותר האפשרית. מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים, זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה".

שר האוצר הוסיף: "אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר על מנת לאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם הוא מתמודד בתקופה זו. אין רופא/ה פנוי/ה ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד". לדבריו, פתרון זה יביא לעבודה יעילה יותר ויסייע לצוותים הרפואיים ולאזרחי המדינה.

הבוקר פתחה הסתדרות האחיות בשביתה לאחר שלא הגיעה הלילה להסכמות עם משרד האוצר. החל משעה 7:00 עברה מערכת הבריאות לעבודה במתכונת מצומצמת, בעקבות המחסור בעובדי הסיעוד לתוספת כוח אדם של מאות עובדים. ארגון המתמחים "מרשם" פתח הבוקר בשביתה של שעתיים להזדהות עם האחיות ובדרישה להוסיף תקנים.

תגיות:משרד הבריאותמשבר מערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה