חדשות בריאות

חוקרים באוניברסיטה העברית: האטה בקצב הנדבקים

דוח חדש של חוקרים באוניברסיטה העברית טוען, כי נראה שהצעדים שננקטו בשבועיים האחרונים לבלימת המגפה השיגו תוצאות חיוביות: "ייתכן שמיצוי המגבלות והפעולות שכבר ננקטו יביאו לירידה הנדרשת במקדם ההדבקה"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אופטימיות זהירה? צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים דיווח היום (שני), כי ניתן לזהות התחלה של מגמת האטה בקצב העלייה בחולי הקורונה שמצבם מוגדר בינוני וקשה. בנוסף, נמשכת מגמת ההאטה בקצב העלייה בנדבקים המאומתים.

על פי הדוח החדש, קצב העלייה בכלל הנדבקים ממשיך להאט, וזמן ההכפלה הממוצע עומד היום על כ-24 יום. קצב העלייה בחולים הבינוניים והקשים נמצא אף הוא במגמת האטה, וזמן ההכפלה הממוצע בחולים אלו עומד על כ-15 יום: "מקדם ההדבקה ממשיך לנוע לכיוון היעד – ערך קטן מ-1".

החוקרים ציינו, כי מסתמן שהצעדים שננקטו לבלימת המגפה לפני כעשרה ימים-שבועיים הועילו מאוד: "להערכתנו, זמן ההכפלה של חולים קשה+בינוני ימשיך לגדול בהתאם למגמה הנצפית בקצב ההדבקה. צפי למקדם הדבקה קטן מ-1 בתוך כשבוע".

עוד נטען, כי הצעדים החדשים שננקטו בשבוע האחרון מהווים "בלם נוסף", שצפוי להאט עוד יותר את קצב ההדבקה בזמן הקרוב: "ייתכן שמיצוי המגבלות והפעולות שכבר ננקטו יביאו לירידה הנדרשת במקדם ההדבקה".

צוות החוקרים – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ, פרופ' רן ניר פז וד"ר מיכאל אסף – ציין בדוח, כי ההדבקה בתוך הבתים מעכבת את הירידה בכמות החולים ביחס לפעולות המנע. הצוות סבור, כי יש למקד את המאמצים בקטיעת שרשראות ההדבקה, שכן מיקוד זה יאפשר לייצב את נתוני התחלואה במסגרת של מגבלות מופחתות על הציבור, וכן ימנע התפרצויות עתידיות.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 951 נדבקים חדשים – ירידה ניכרת לעומת שיאי התחלואה שנרשמו בשבוע שעבר, ולראשונה מזה כשבועיים פחות מ-1,000 מאובחנים ליממה. שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-5.5%, לאחר שכבר הגיע ליותר מ-7%. במקביל, מספר בדיקות הקורונה ממשיך להיות נמוך, זה היום השלישי ברציפות; אתמול התקבלו תוצאותיהן של 19,337 בדיקות בלבד.

עוד נמסר, כי מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-415, עם פטירתם של שישה חולים נוספים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-259, מתוכם 70 מונשמים. מצבם של 136 חולים מוגדר בינוני.

מאז תחילת התפרצות הנגיף, אותרו בישראל 50,714 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 21,875. נכון לעכשיו, 28,424 מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 681 מאושפזים בבתי חולים.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה