חדשות בריאות

951 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, מניין הנפטרים עלה ל-415

על פי נתוני משרד הבריאות, שישה חולי קורונה נפטרו במהלך הלילה. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-259, מתוכם 70 מונשמים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הבוקר (שני), כי שישה חולי קורונה נוספים נפטרו במהלך הלילה. בכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-415. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-259. מספר המונשמים הוסיף גם הוא לעלות, ועומד כעת על 70. מצבם של 136 חולים מוגדר בינוני.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול אובחנו 951 נדבקים חדשים – ירידה ניכרת לעומת שיאי התחלואה שנרשמו בשבוע שעבר, ולראשונה מזה כשבועיים פחות מ-1,000 מאובחנים ליממה. שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-5.5%, לאחר שכבר הגיע ליותר מ-7%. במקביל, מספר בדיקות הקורונה ממשיך להיות נמוך, זה היום השלישי ברציפות; אתמול התקבלו תוצאותיהן של 19,337 בדיקות בלבד.

מאז תחילת התפרצות הנגיף, אותרו בישראל 50,714 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 21,875. נכון לעכשיו, 28,424 מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 681 מאושפזים בבתי חולים.

בתוך כך, הסתדרות האחים והאחיות פתחה הבוקר בשביתה, לאחר שהמשא ומתן הלילי עם משרד האוצר הסתיים ללא הסכמות. הרקע לשביתה – דרישתם של האחים והאחיות להוספת מאות תקנים, בשל העומס הרב המוטל עליהם, במיוחד לאור משבר הקורונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהגיע לסיור בבית החולים איכילוב בתל אביב, גיבה את השובתים: "חברותיי וחבריי האחיות והאחים, אני איתכם במאבקכם", אמר. "יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית".

"המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה", הדגיש אדלשטיין. הוא קרא למשרד האוצר לאפשר את הגדלת מספר התקנים: "נתגבר את המערך בכוח אדם איכותי ונעצים את המערכת גם אחרי שננצח את הקורונה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה