חדשות בריאות

משרד הבריאות: יותר מ-250 חולים קשה, 70 מונשמים

מפילוח נתוני התחלואה עולה כי בראש הערים "האדומות" ניצבת בני ברק עם 2,066 נשאים פעילים. אחריה ביתר עילית עם זינוק בתחלואה שהביאו את העיר ל-973 חולים, וירושלים עם 4,134

רחוב יפו בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רחוב יפו בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,437 נדבקים בקורונה. מספר הנשאים הפעילים עלה ל-28,037, מתוכם 671 מאושפזים בבתי חולים: 254 מוגדרים במצב קשה, 70 מהם מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 409 חולים, 6 מתוכם ביממה האחרונה.

מפילוח נתוני התחלואה עולה כי בראש הערים "האדומות" ניצבת בני ברק עם 2,066 נשאים פעילים. אחריה ביתר עילית עם זינוק בתחלואה שהביאו את העיר ל-973 חולים, וירושלים עם 4,134.

משרד הבריאות פרסם בשבוע שעבר נוהל חדש של הקריטריונים להגדרת מצבם של החולים בנגיף הקורונה, לפיו חולה קורונה שמצבו הוגדר עד כה כבינוני ייחשב מעתה כקשה. בנוסף, חולה במצב קל יוגדר כמי שסובל מסימפטומים ובהם חום, שיעול, חולשה ואובדן טעם וריח בלבד. ההגדרה של החולים הבינוניים תימשך מאבחנת רנטגן בלבד שמצביעה על סיבוכים של נגיף הקורונה, בעיקר בריאות. חולה קשה ייחשב ככזה אם ריווי החמצן בדמו יהיה 93% ומטה ללא תמיכה נשימתית.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בכך אימץ משרד הבריאות הישראלי את הקריטריונים של ארגון הבריאות העולמי, שהציע להחמיר את הפרמטרים לקביעת מצבם של חולים. ההגדרה של ארגון הבריאות לחולה במצב קשה חופפת להגדרה בישראל של "חולה בינוני" וכוללת חולי קורונה עם דלקת ריאות הסובלים גם מאחד המאפיינים הבאים: קצב נשימה של יותר מ-30 נשימות לדקה, מצוקה נשימתית וריווי חמצן בדם (מדד לרמת חמצון הדם) קטן מ-90%. לעומת זאת, חולה קורונה קשה בישראל חופף להגדרת חולה במצב קריטי על פי ארגון הבריאות – זהו חולה במצב של כשל נשימתי ו/או זיהום בדם. המשמעות של המדיניות החדשה, בין השאר, היא שהחל ממחר חולים שהוגדרו בעבר כבינוניים יוגדרו כעת במצב קשה.

מספר החולים הקשים, ובכלל זה המונשמים, הוא אחד המדדים המרכזיים שעומדים בבסיס קבלת ההחלטות של הממשלה בכל הנוגע להטלת מגבלות על הציבור, שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה בישראל באמצעות "שיטוח העקומה" – שנכון לעכשיו עדיין נמצאת בראש סדרי העדיפויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו. דף המדיניות החדש עשוי, להערכת המומחים, להוביל בתרחישים מסוימים לקריסה בלתי רצויה של מערכת הבריאות.

ביום שישי נכנסו לתוקף ההגבלות החדשות של הממשלה: איסור פתיחת בתי עסק וחנויות לא חיוניות בסופי שבוע, הגבלת התקהלות עד 10 אנשים במקום סגור ו-20 במקום פתוח, איסור שהייה בחופי הים בסופי שבוע, וסגירה של בריכות השחייה וחדרי הכושר. מספר שעות לאחר מכן נכנעה הממשלה למחאת המסעדנים, שקבלו על נזק בן עשרות אלפי שקלים על סחורה שנרכשה כבר, וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שאיסור הישיבה במסעדות יחול רק מיום שלישי הקרוב בשעה 5:00 בבוקר. מאז יוכלו מסעדות לפעול רק במתכונת של משלוחים או איסוף עצמי.

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה