חדשות בריאות

מסתמן: פרופ’ גבי ברבש ימונה לפרויקטור הקורונה

לאחר שמספר מועמדים סירבו לקבל את התפקיד, בשל ויכוח על הסמכויות שיקבלו, מסתמן כי פרופ' גבי ברבש ימונה לפרויקטור לריכוז הטיפול במגפת הקורונה. הפרטים בנוגע לסמכויותיו צפויים להיסגר בשעות הקרובות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרופ' גבי ברבש צפוי להתמנות לפרויקטור, שירכז את הטיפול במגפת הקורונה. ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים איכילוב, קיבל את ההצעה למינוי מלשכת ראש הממשלה.

הפרטים בנוגע לסמכויותיו של ברבש צפויים להיסגר בשעות הקרובות. על פי הדיווח ב-ynet, סמכויותיו של הפרויקטור המיועד לא יהיו מלאות, והוא יטפל בעיקר בנושא מערך הבדיקות. על פי הדיווח בגלי צה"ל, ייתכן וסמכויות הניהול של המאבק במגפה יחולקו בין ברבש והאלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, אחד מהשמות שעלו כמועמד לפרויקטור.

ברבש, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)ברבש, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע בתחילת החודש כי בכוונתו למנות "מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה". אלא שמועמדים שונים להם הוצע התפקיד – ביניהם האלוף (במיל') רוני נומה – דחו את ההצעה, בשל ויכוח על היקף הסמכויות שיינתנו להם. שם נוסף שעלה היה שמו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. בריאיון לידיעות אחרונות, אמר איזנקוט כי נתן את הסכמתו ליוזמה, שקודמה על ידי קבוצה של אנשי צבא בראשותו של האלוף (במיל') טל רוסו, אולם טען: "לא חזרו אליי, וזה לא הבשיל".

ברבש, ששימש כפרשן לענייני הקורונה בחדשות 12, מתח לאחרונה ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה בטיפול בגל השני של הקורונה. בחודש שעבר הוא הביע דאגה עמוקה, כשטען כי "אין הפנמה בממשלה של חומרת המצב. התהליך הזה של הכחשת הקורונה, שקיים בציבור, לדעתי מחלחל לתוך הממשלה. זה משפיע על תהליך קבלת החלטות הממשלה ועל הפיגור בקבלת ההחלטות הנדרשות". בריאיון שלשום לרדיו 103fm, הביע ברבש חשש כי ישראל תיאלץ להיכנס ל"סגר ארוך" בחורף הקרוב.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות מהבוקר, אתמול אובחנו 1,414 נדבקים חדשים בנגיף. שישה חולים נוספים נפטרו במהלך הלילה, ומניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עלה ל-406.

עוד עולה מהנתונים, כי במספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה נרשמה ירידה חדה לעומת הממוצע של הימים האחרונים, והוא הסתכם ב-20,236. מספר החולים הפעילים עומד על 27,729. מספר החולים הקשים זינק ל-238, מתוכם 62 מונשמים. מאז תחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 49,575 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 21,440.

תגיות:נגיף הקורונהגבי ברבש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה