חדשות בריאות

פרופ’ ברבש: "אין הפנמה בממשלה של חומרת המצב"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, הביע דאגה עמוקה מאופן ניהול משבר הקורונה על ידי הממשלה: "תהליך הכחשת הקורונה, שקיים בציבור, מחלחל לתוך הממשלה וגורם לפיגור בקבלת ההחלטות"

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, מתח הערב (שלישי) ביקורת חריפה על ניהול משבר הקורונה על ידי הממשלה. "אני מוטרד", אמר בחדשות 12. "אני מדבר עם אנשים בממשלה – בלי להזכיר שמות. אין הפנמה בממשלה של חומרת המצב".

"הייתי אומר יותר מזה", הוסיף ברבש. "התהליך הזה של הכחשת הקורונה, שקיים בציבור, לדעתי מחלחל לתוך הממשלה. זה משפיע על תהליך קבלת החלטות הממשלה ועל הפיגור בקבלת ההחלטות הנדרשות".

ברבש, שכיהן בעבר גם כמנהל בית החולים איכילוב, התייחס להחלטה להטיל סגר על העיר אלעד ועל שכונות בטבריה: "הערים האלה, שעכשיו רוצים להטיל עליהן סגר, הן סנוניות ראשונות. בשבועיים האחרונים היו חולים בקרוב ל- 300 יישובים. זה פיזור בכל הארץ, והממשלה שלנו יושבת ולא מקבלת את ההחלטות שהיא צריכה לקבל. הסגר הזה הוא מעט מדי ומאוחר מדי".

"יש דברים שצריך לעשות הרבה יותר מערכתי, ולא עושים אותם", הצהיר ברבש. "אין ויכוח על כך שאכיפה נחוצה, והציבור צריך להיות ממושמע. אבל מעבר לנושא זה, יש נושאים שהממשלה הייתה צריכה לטפל בהם. למה אנחנו היום, חמישה חודשים בתוך האירוע, ועדיין אין עצירה של שרשרות הדבקה? למה אין צוות שיושב ומתחקר חיקור אפידמיולוגי של כל החולים והמגעים שלהם? למה צריכים עדיין לחכות ארבעה ימים כדי לקבל תשובה על בדיקה? איפה הממשלה בסיפור הזה?".

מוקדם יותר הערב, נמסר בהודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, כי הוחלט להטיל סגר על אלעד ועל מספר שכונות בטבריה, וזאת בשל העלייה בנתוני התחלואה באזורים אלו. ההחלטה, שהתקבלה על ידי ועדת השרים לעניין אזור מוגבל, תיכנס לתוקף מחר בשעה 8:00 בבוקר, ותחול עד יום רביעי הבא בשעה 8:00. בעקבות הטלת הסגר, ייאסרו הכניסה אל האזור המוגבל והיציאה ממנו של מי שאינו מתגורר בו, למעט במקרים חריגים, הכוללים בין היתר יציאה לעבודה ולבגרויות. על התושבים המתגוררים בתוך האזור המוגבל לא יחולו הגבלות על יציאה למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור.

נתניהו, הערב (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 19:18, ביממה האחרונה אותרו ברחבי הארץ 459 נדבקי קורונה חדשים – נתון יומי שלא נרשם מאז סוף חודש אפריל. מספר החולים הפעילים עלה ל- 5.299, מתוכם 40 במצב קשה. 27 חולים מחוברים למכונות הנשמה. במהלך היום נפטר חולה נוסף, ובכך עלה מניין הקורבנות ל- 308. מתחילת ההתפרצות אובחנו 21,467 נדבקים, מתוכם החלימו 15,860.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' גבי ברבש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה