חדשות בעולם

גיבור היום: התקוטט עם דוב במטבח ביתו - כדי להגן על ילדיו שישנו בחדר הסמוך

אב לשני ילדים קטנים כמעט קיפח את חייו לאחר שהתקוטט עם דוב חום גדול, שחדר למטבח ביתו בחיפוש אחר מזון 

האב שהתקוטט עם הדוב האב שהתקוטט עם הדוב
אא

התקשורת בארה"ב מדווחת על אדם אמיץ במיוחד שהתקוטט בידיים חשופות עם דוב שחדר למטבח ביתו - כדי להגן על שני ילדיו הפעוטים ששהו בחדרם. 

גיבור היום הוא דייב צ'רנוסקי, אב לשניים שהותקף על ידי דוב חום גדול במטבח ביתו בעיר אספן, בקולורדו. התקרית אירעה ביום שישי האחרון בלילה. "שמעתי נהמות משונות באמצע הלילה, ויצאתי מהחדר כדי לבדוק במה מדובר", הוא משחזר בראיון לרשת CNN. "שיערתי שזה בטח דוב, כי זה בעל חיים שאנחנו רואים אותו לעתים קרובות בחצרות שלנו. עמוק בלבי קיוויתי שזה משהו אחר, אבל לצערי התבדיתי ברגע שנכנסתי למטבח".

כשהדוב זיהה את דייב, הוא התנפל עליו ללא שהיות. "זה היה מפחיד. אני לא יודע איך שרדתי את זה. הוא שרט אותי בכל הגוף, ונשך אותי בפנים ובצוואר. חשבתי שאני מת עוד רגע, אבל כל זה לא היה משנה. כל מה שרציתי הוא להגן על התאומים שלי שישנו בחדרם בשקט".

דייב העריך את משקל הדוב כ-400 קילו לערך.  "פתאום היה רגע כזה שבו הסתכלנו אחד לשני בעיניים, והוא פשוט מחץ אותי בידיו בצדדים של הראש, וטלטל אותי מצד לצד כמו חיה שחוטה. ממש שמעתי את קולות הפיצוח בראש שלי".

בשלב מסוים מצליח דייב להשתחרר מהאחיזה הלופתת של הדוב המסוכן, ולהגיע בריצה וכשהוא מדמם מהפנים לארון שבו אחסן את רובה הציד שלו. "בזמן שהלכתי להביא את הרובה, שמעתי רהיטים נשברים ומגירה נפתחת, בזמן שהדוב ניסה לפתוח את המקרר".

למזלו של דייב, מה שהפריד בינו לבין הדוב היה אי בנוי באמצע המטבח, שאיפשר לו מרחב תימרון. "לחצתי על כפתור במטבח שפתח את הגראז' שלנו, כדי שהוא יוכל איכשהו לצאת משם, אבל הדוב המשיך לחטט בחיפוש אחר אוכל. "דיממתי בצורה קשה, ויריתי בו כדי לחיות. יריתי בו ברגל באופן שהוא רק ייפצע וייאלץ לצאת, כי לא היה לי לב להרוג אותו. כל מה שרציתי היה שהוא יניח לנו וייצא מהבית".

וזה אכן מה שקרה לבסוף, למרות שהרגעים הללו נראו לו כנצח. 

בבית החולים חבשו אותו הרופאים והודיעו לו כי הפצעים הללו וכמות הדם שאיבד - יכלו להביא למותו, אך אירע לו נס אמיתי. שומרים מגן החיות המקומי שעקבו אחר עקבותיו של הדוב הפצוע, איתרו אותו והרדימו אותו במקום. מאט יאמאשיטה, מנהל אזורי של גני החיות בקולורדו, אמר כי "אנחנו לא אוהבים להרדים חיות, אבל ההגנה של התושבים היא הרבה יותר חשובה וברגע שדובים מתחילים להיכנס לבתים ומגיבים באכזריות כלפי אנשים, אין לנו ברירה אלא לפעול בדרך זו", סיכם. 

תגיות:דובנסהתקוטטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה