חדשות בריאות

מה העיקר בימים אלו? דבריו המלאים של הרב גרשון אדלשטיין

"שתהיה אווירה נעימה", ביקש ראש הישיבה, "שהכל יהיה בצורה נעימה, בלי מתח, בשמחה, ובהומור קצת. אדם כשהוא רגוע אז הוא מתפקד אחרת בכל מה שצריך"

  • כ"ד תמוז התש"פ
בעיגול: הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Aharon Krohn / Flash90)בעיגול: הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Aharon Krohn / Flash90)
אא

רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', מסר השבוע שיחת חיזוק מיוחדת, בעקבות המצב הקשה. את הדברים מסר הרב מביתו, והם הועברו באמצעות המערכות הטלפוניות לאלפי הורים ומחנכים, שביקשו לשמוע דברי חיזוק נוכח המצב הקשה השורר בארץ ובעולם כולו בשל התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה.

בדבריו, ביקש הרב אדלשטיין מהשומעים ללמוד תורה, אבל בלי מתח, ובעיקר להקפיד שתהיה אווירה נעימה, כלשונו. הרב הוסיף והורה להתחזק באהבת הבריות בפרט כאשר רבים נמצאים ספונים רוב היום בבתיהם.

"בימים אלה שיש קשיים לעשות מה שצריך, העיקר זה תלמוד תורה כנגד כולם, עסק התורה זה הדבר הראשון, זה הזכות הכי גדולה, פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא, תלמוד תורה כנגד כולם, ללמוד כמה שאפשר", ביקש ראש הישיבה.

"רק מה, בצורה נעימה, עם אווירה נעימה, בלי מתח, בשמחה, ובהומור קצת, שתהיה אווירה נעימה", הדגיש ראש הישיבה שעבר לפני מספר שנים את גיל 90. "אדם כשהוא רגוע אז הוא מתפקד אחרת בכל מה שצריך, בין אדם לחברו, היחס, לא כעס ולא מתח ולא לשון הרע חס ושלום, שהכל יהיה כפי ההלכה, כפי ההלכה שזה חיים טובים ומאושרים, חיי תורה זה חיים טובים ומאושרים".

"זה חשוב מאד בזמנים האלה לעמוד בניסיון, לעמוד בניסיון זה זכות עצומה מאד לעמוד בניסיון, לפום צערא אגרא, לעמוד בניסיון להיזהר מדברים אסורים, בלי ביקורת על אף אחד, שזה לשון הרע, זה חטא חמור מאד, אז במקום זה דברי תורה, דברי תורה ודברי מוסר, דברי אמונה, דברי יראת שמים דברי אמונה, ובין אדם לחברו, העיקר זה 'ואהבת לרעך כמוך שזה כלל גדול בתורה', שזה כלל גדול בתורה, שכל התורה היא אחרת אם יש אהבת הבריות. חשוב לנצל את הזמן גם כן לכל מה שחייבים, שהתפילה תהיה בכוונה גם כן".

ראש הישיבה הוסיף והתייחס למצוות שבין אדם לחברו: "זה דברים חשובים מאד כשיש קשיים לעמוד בניסיון ולקיים את כל מה שהתורה דורשת, את אהבת הבריות, לדבר בצורה יפה עם כל אחד ואחד, בתוך הבית וגם עם כל אחד ואחד, כשמדברים שיחות בטלפון - הכל שיהיה בצורה נעימה כמו שצריך להיות, מתוך אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך, זה זכות גדולה, את הקשיים האלה אפשר לנצל אותם, לעמוד בניסיון, ולקבל זכויות עצומות".

הרב אדלשטיין סיים את דבריו בתפילה ש"בזכות ההתחזקות נזכה כבר במהרה שהמחלה תעבור, שכבר לא תהיה מחלה, שכולם יהיו בריאים, שאף אחד לא יידבק מהמחלה בעזרת השם, ונזכה לסייעתא דשמיא בכל העניינים".

"בלי ביקורת, בלי ביקורת": אל תחמיצו את זעקתו של הרב גרשון אדלשטיין:

מהי הזכות שמגינה על הדור? ועוד 9 ציטוטים מהרב אדלשטיין

בצל הקורונה: זו השאלה שהרב אדלשטיין התקשה להשיב עליה

 
תגיות:הרב גרשון אדלשטייןבין אדם לחברו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה