חדשות בעולם

רצף התקריות המסתוריות באיראן: לפחות שבע ספינות עלו באש

בחלק מהדיווחים נאמר כי האתר שנפגע הוא מספנה שבה מייצרים ספינות עץ. ראש הארגון לניהול מצב חירום במחוז בושהר אמר לסוכנות הידיעות אירנ"א כי מתנהל עדיין מבצע להשיג שליטה על האש, בסיוע כבאים שהוזעקו מהכור הגרעיני בבושהר

נזקי השרפה בנמל בושהרנזקי השרפה בנמל בושהר
אא

לפחות שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר שבאיראן מסיבה שאיננה ברורה – כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים. לפי הרשויות בטהראן, לא ידוע על נפגעים. בחלק מהדיווחים נאמר כי האתר שנפגע הוא מספנה שבה מייצרים ספינות עץ. ג'האנגיר דגאני, ראש הארגון לניהול מצב חירום במחוז בושהר שבדרום מערב איראן, אמר לסוכנות הידיעות אירנ"א כי מתנהל עדיין מבצע להשיג שליטה על האש, בסיוע כבאים שהוזעקו מהכור הגרעיני בבושהר.

השרפה בנמל היא האחרונה בשורת אירועים מסתוריים באתרים איראניים בחודש האחרון, חלקם קשורים לתוכנית הגרעין האיראנית, שדווחו בכלי התקשורת במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן דיווחה לפני כשבוע על שני הרוגים מפיצוץ במפעל בטהראן. הפיצוץ היה במפעל "אוקסיג'ן" למילוי מכלי חמצן בבאגרשהר, שמדרום לטהרן. מנהל במפעל אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי התקרית התרחשה כתוצאה מ"התנהלות רשלנית של עובדים בתהליך המילוי", שגרם לעוד שלושה פצועים. גורם איראני הוסיף ש"טעות אנוש גרמה לפיצוץ".

קודם לכן הודה הארגון לאנרגיה אטומית של איראן כי "נזק משמעותי" נגרם למתקן העשרת האורניום בנתנז בפיצוץ מסתורי. לפי דובר הארגון, השריפה באתר הגרעין ביום חמישי עשויה לחבל בתוכנית הפיתוח והיצור של צנטריפוגות מתקדמות. בסוכנות החדשות האיראנית הובא ציטוט מפי גורם רשמי בטהראן שאמר כי בעקבות התקרית ארצו תבנה "בניין גדול יותר עם ציוד מתקדם יותר", שיחליף את המתקן שנפגע.

באותו היום דיווח העיתון מפי גורם מודיעיני במזרח התיכון, כי ישראל היא העומדת מאחורי הפיצוץ במתקן להעשרת אורניום. לדברי הגורם, הפיצוץ נגרם על ידי "פצצה רבת עוצמה". הגורם הוסיף כי לישראל אין קשר לאירועים נוספים שהתרחשו בימים האחרונים באיראן, שכללו בין היתר פיצוצים בסמוך לבסיס פרצ'ין שממזרח לבירה טהראן ובתחנות כוח בערים שיראז ואהוואז.

התקריות המסתוריות באיראן החלו ב-26 ביוני, עם הדיווח על פיצוץ עז במתקן לפיתוח נשק ליד בסיס פרצ'ין מזרח לטהראן. בעקבות הפיצוץ נצבעו שמי הבירה בכתום, אך באיראן הרשמית טענו כי "זה רק מצבור גז". לאחר מכן אירע פיצוץ שגרם לנפגעים באתר בטהראן, שתואר כבית חולים, וזמן קצר אחר כך התרחש פיצוץ במתקן הגרעיני בנתאנז, שבו מורכבות הצנטריפוגות החדישות, שידוע בשל הפרות רבות של הסכם הגרעין שנעשו בו.

תגיות:איראןשרפהבושהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה