חדשות בארץ

נתניהו: "האלימות בהפגנת השמאל ראויה לכל גינוי"

ראש הממשלה גינה את ההתפרעויות של המפגינים בירושלים, שתקפו את העיתונאי אבישי בן חיים והתעמתו עם שוטרים: "בושה וחרפה". בית משפט השלום בבירה שחרר שניים מבין המפגינים שנעצרו על ידי כוחות המשטרה

נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בצהריים (רביעי) את ההתפרעויות אמש של המפגינים במרכז ירושלים. "ההתקפה המבישה אתמול בהפגנת השמאל על העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים, יחד עם האלימות שהשתוללה שם נגד שוטרים, ראויה לכל גינוי", כתב בטוויטר. "בושה וחרפה".

שר הדיגיטל הלאומי, דודי אמסלם, תקף בחריפות את המתפרעים. "אנחנו עוד צעד קטן לפני אנרכיה מוחלטת, שמוביל אותה השמאל האלים והעבריין במדינת ישראל", אמר בנאום במליאת הכנסת. הוא מתח ביקורת על רשויות אכיפת החוק, וקרא להן "להתעורר לפני שיהיה מאוחר", כלשונו: "קומץ של אנשים חוסמים את מרכז עיר הבירה ללא רישיון. אף אחד לא עושה כלום. מנדלבליט רואה את זה, השופטים רואים את זה – כלום. לשמאל מותר הכל – לחסום כבישים, לזרוק בקבוקים על שוטרים, לאיים".

"מה שהשמאל האנרכיסטי מעולל בימים האחרונים זאת לא הבעת מצוקה בעקבות הקורונה, זו לא מצוקה של עסקים שנמצאים בקשיים. מה שראינו ורואים בימים האחרונים זה עבריינות ואלימות שמכוונת במטרה אחת – להפלת ראש הממשלה במדינת ישראל בכל דרך, רק לא בדרך הדמוקרטית", המשיך אמסלם. "האלימות הזאת נובעת מכך שהשמאל לא מצליח במערכות הבחירות להחליף את שלטון הימין במדינת ישראל, ולכן הוא מתעל את התסכול שלו לאפיקים האלימים ביותר".

מוקדם יותר היום, סיפר בן חיים על האירועים אמש מנקודת מבטו: "הייתה גם הפגנה שהייתה חגיגה דמוקרטית. אנשים באו בכאב גדול, עם טקסטים קשים, אבל זה המשחק הדמוקרטי. גם הטקסטים על הבמה היו 'בלי אלימות'. במהלך ההפגנה, וגם אחריה, היו המון טקסטים קשים ואלימים ברמות קיצוניות. אחרי ההפגנה החלה תהלוכה מבית ראש הממשלה לכיוון רחוב יפו, שם הייתה כבר התפרעות גדולה – כולל התקפה פיזית על הצוות שלנו. הפילו לנו את המיקרופונים, המצלימה הפסיקה לצלם כי הצלם שלנו הוכה עם מקל".

בן חיים התייחס לביטויים של אלימות מילולית שהופנו כלפיו על רקע מוצאו: "ההיבט העדתי הוא חלק שאי אפשר להדחיק בסכסוך בין ישראל הראשונה וישראל השנייה, בין ההגמוניה לבין אלו שמנסים להשתתף במשחק באמצעות הדמוקרטיה. זו הייתה דקירה גדולה עבורי". הוא הדגיש, עם זאת, כי העיסוק במתקפה על העיתונאים חוטא לעניין: "בכל זאת הייתה שם הפגנה, ולאנשים יש טיעון ויש עמדה. להתעסק בעיתונאי שהיה שם – נראה לי לא הגון".

בית משפט השלום בירושלים שחרר הבוקר שניים מבין המפגינים שנעצרו אמש על ידי כוחות המשטרה. השופט אורן סילברמן כתב בהחלטתו, כי "לא ניתן להתייחס באופן זהה לכל אחד מהמעורבים באירוע בלילה, ויודגש כי האירוע שהסלים מההפגנה הוא אירוע חמור". הוא ציין, כי "ביחס למעורבים כאן אין חשד סביר פרטני בעניינם. אינני סבור כי לאור חומר החקירה והגרסאות הקיימות יש מקום לקבוע תנאים מגבילים בעניינם של המשיבים, ולפיכך אני מורה על שחרורם ללא כל תנאי". במקביל, שלושה עצורים שוחררו תחת הגבלת הרחקה של 100 מטרים ממעון ראש הממשלה למשך שבועיים, ושלושה עצורים נוספים שוחררו למעצר בית עד יום ראשון.

תגיות:הפגנהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה