נטורופתיה ורפואה טבעית

נפלאות הכוסמת: הדברים שלא ידעתם על זרעי הכוסמת הייחודיים

מה ההבדל בין כוסמת לכוסמין, ולמה מומלץ כל כך לשלב את הכוסמת בתזונה היומיומית?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מהי הכוסמת?

יש החושבים שכוסמת היא סוג של דגן, זאת, בעקבות בלבול עם "חיטת כוסמין", שבלשון התורה נקראת "כוסמת". אך לצמח שנקרא בשם זה כיום אין שום קשר לחיטת הכוסמין.

למעשה מדובר בצמח עשבוני, שאנו אוכלים את הזרעים שלו. ניתן לטחון אותם ולהפוך לקמח מתאים עבור אנשים רגישים לגלוטן.

לכוסמת יתרונות רבים: היא מסייעת לירידה במשקל, משום שיש בה פחות קלוריות. אין בה שומן רווי או כולסטרול LDL, ולעומת זאת היא עשירה בסיבם תזונתיים ובחלבונים, אשר מסיעים לתחושת שובע לאורך זמן, לשליטה ברמות הסוכר בדם ולשמירה על תהליכי עיכול תקינים. לכן היא מומלצת לחולי סוכרת.

הכוסמת מכילה תרכובות שמסייעות לחיזוק דופן כלי הדם – אנדוטל, והיא אף מפחיתה היווצרותם של קרישי דם – ולכן מסייעת במניעת סיכון ללקות בשבץ ובהתקף לב.

ישנה תרכובת בשם D - CHIROINOSITOL, שמצויה בכוסמת. היא מסייעת באיזון רמת האינסולין בדם. חולי סוכרת סוג 2 סובלים ממחסור בתרכובת זו, ולכן הכוסמת מומלצת במיוחד עבור חולי סוכרת.

היא אף מפחיתה לחץ דם – כיוון שהכוסמת עשירה במגנזיום, אשר עוזר לגוף להרפות את כלי הדם, מה שמפחית את לחץ הדם.

הכוסמת עשירה בוויטמיני B6 ו-B3, וכן בחומצה פולית, אשר מסייעים רבות בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. ויטמין B3 גורם לעליה ברמת הכולסטרול הבריא (HDL) בגוף.

המינרלים שמצויים בכוסמת – ברזל, מגנזיום, זרחן ונחושת, וכן חלבונים איכותיים ומלאים שקיימים בה, מסייעים לחיזוק מבנה העצם ועוזרים לגוף לספוג סידן ביעילות רבה. הודות לרמת מגנזיום גבוהה שמצויה בכוסמת, היא גם תורמת למניעת דלדול עצם ולשמירה על שיניים חזקות ובריאות.

הכוסמת גם מסייעת לצמיחת שיער, ושומרת על שיער בריא וחזק.

הכוסמת עוזרת לטפל בבצקות – כיוון שהיא שואבת נוזלים הנאגרים בגוף ויוצרים בצקות. כדי להוריד נפיחות ובצקת, יש לקחת גרגרי כוסמת, לטחון ולערבב עם קצת מים. את התמיסה יש להניח על אזור הנפיחות. ניתן להשיג את הכוסמת בכל חנויות הטבע. עדיף לרכוש כוסמת ירוקה, שלא עברה תהליך קליה

מבשלים 1 כוס כוסמת + 1.5 כוס מים, עם תבלינים: כורכום, כמון, פלפל שחור ומלח הימלאיה ורוד. אפשר להוסיף ירקות: בצל, בטטה וקישוא חתוכים לקוביות. מומלץ כתחליף לפתיתים!

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:כוסמתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה