המכתב שלא יישלח לעולם

תורידי את המסיכה, ותגלי את עצמך בת מושלמת

ספרי להם מה את עושה כשכואב לך - רצה לאבא, מספרת לו על הכאב, על הפגיעה, בוכה כמו ילדה קטנה. המכתב שלעולם לא יישלח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני רואה אותך כן, כן, בדיוק אותך. את הדמעות בעיניים שלך, את הכאב...

לא, אני לא פסיכולוגית וגם לא יועצת. עדין לא למדתי איך חוקרים את הלב, ואני לא באמת יכולה לראות את הרגשות והמחשבות שלך. אבל אני בדיוק כמוך! ואם אני כמוך, כנראה שגם לי וגם לך יש מסיכה, ולא רק לשתינו גם לכל מי שסביבך. את בטח צועדת למראה, צובטת את עצמך, חושבת שאולי אני הוזה. מסיכה שמים רק בפורים... אז אכתוב שוב - יש לך מסיכה, אני לא הוזה. אני כותבת ברצינות.

את, יקרה, שמתמודדת, נופלת וכואבת - את לא רוצה להראות חלשה בעיני הסביבה. בכל בוקר את שמה מסיכה של חיוך, של "הכל בסדר" אף על פי שאתמול נפגעת, שהרגשת הכי חלשה, מטופשת, הכי לא שווה. בעיני החברה את רוצה להיראות הכי בסדר, הכי חזקה ומושלמת, ולפעמים גם בעיני המשפחה. שחקנית!

כולנו בני אדם. קשה לנו לחשוף את הרגשות, הכאב, הנפילות וכמובן החולשות שלנו. מקובל וטבעי. אבל את לא שמה לב שלפעמים המסיכה הזאת מלווה אותך עד השעות של הקטנות של הלילה. את חונקת את הדמעות שלך, שלא יברחו, שלא יוכיחו לך שאת חלשה. משחקת, משקרת את עצמך. את מרגישה חסומה בפני עצמך, ויותר מכל, חסומה בפני אבא שלך! אבא שאוהב, שמחכה לשמוע מה כואב לך, מה קשה לך, מה היה לך היום. מחכה ומחכה. ואת לא רוצה לחסום את עצמך בפני אביך, אולי מפחדת?

תהיי הילדה הקטנה של אבא, החלשה שלא מבינה. תהיי תלויה בו ונתמכת. תספרי לו, תספרי לעצמך כמה שהיה קשה, כואב מעבר לכוחות שלך, כמה שאת חוששת ולא יודעת מה לעשות. מבטיחה לך שתרגישי טוב אח"כ. תשחררי את מה שבוער לך בפנים, תספרי לאבא על הנפילות ועל העליות שלך. אל תחסמי את עצמך בפניו. הוא אוהב, הוא מבין, הוא אבא שלך! בואי, תני לי יד, צאי מהמסיכה, שפרי את איכות החיים שלך, עמדי מול עצמך ומול אבא בלי מסיכות, בלי פוזות. תהיי מי שאת. מבטיחה לך שאם תעשי את זה תרגישי טוב יותר.

אם תשליכי הכל על אבא שבשמיים, הוא תמיד תמיד יעזור לך, ירפא לך כל פצע, ואפילו הקטן שבלב. אם תכירי קצת יותר את עצמך את תראי שתיהני יותר, בחברה יהיה לך נח יותר, תאהבי את החיים ולא תחששי. את תלכי בגאווה עם משפט אחד - יש לי אבא שמסדר לי הכל!

ואם תראי אנשים כאובים, שלא יודעים מה לעשות עם עצמם? ספרי להם מה את עושה כשכואב לך - רצה לאבא, מספרת לו על הכאב, על הפגיעה, בוכה כמו ילדה קטנה שלקחו לה את הסוכרייה, ואם את מספרת לו - את יודעת בעצמך מה קורה איתך.

ואל תשכחי אף פעם שגם הדברים הכואבים הם לטובתך, מאבא שאוהב אהבה אין סופית.

תורידי את המסיכה, ותגלי את עצמך בת מושלמת! בת שנלחמת, בת ענקית, בת אהובה. כמה שאבא בשמיים אוהב אותך...

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:המכתב שלא יישלח לעולםמסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה