נפלאות הבריאה

מן המעיין אל הבקבוק: מה מיוחד במים מינרליים?

מים מינרליים – מה אתם באמת יודעים עליהם, ומדוע אנשים רבים שותים דווקא אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אתם מעדיפים – מים מהברז, או מים מינרליים? וממה נובעת ההעדפה – מטעם המים? מההיבט הבריאותי? ומה, אם בכלל, ההבדל בין הסוגים השונים של המים?

המים שזורמים בברזים הביתיים של כולנו מגיעים ממקורות שונים של מים מתוקים – בעיקר מהכינרת, ומובלים אל רחבי הארץ באמצעות המוביל הארצי ומערכות המים הארציות והעירוניות. לעומתם, קיימים גם המים המינרליים.

אלו הם מים שנובעים במעיינות ובמקורות מים דומים במקומות שונים בארץ, לרוב בסביבת הרים. הגשם אשר יורד על ההרים נשפך ונספג באדמה, שם סופגים המים מינרלים שונים מתוך האדמה. כאשר המים נובעים במעיינות שבסביבה, הם עשירים במיוחד במינרלים שונים.

חברות רבות אוספות את המים הללו, מסננות אותם מלכלוך ואורזות אותם בבקבוקים המיועדים לשיווק. לא מעט אנשים בטוחים כי המים המינרליים נקיים יותר ובריאים יותר מאשר מי הברז, ומעדיפים לשתות דווקא אותם. אחרים מעדיפים מים מינרליים בגלל טעמם העדין יותר.

אולם האם המים המינרליים אכן בריאים או טעימים יותר? הדעות בנושא חלוקות. בישראל, איכות מי השתייה גבוהה מאוד, ומחקרים רבים מראים כי למים המינרליים אין יתרונות בריאותיים על פני מי הברז. ישנם אף מומחים המגדילים לומר, וטוענים כי מי הברז אף בריאים יותר מן המים המינרליים. כדאי לדעת, למשל, שרוב מי הברז בארץ עוברים הפלרה – הוספה מלאכותית של פלואור למים, במטרה לסייע במניעת עששת, במיוחד אצל ילדים. מים מינרליים, לעומת זאת, אינם עוברים הפלרה.

גם לגבי טעם המים, הדעות חלוקות – ישנם חוקרים הטוענים כי במבחני טעימות, בהם הנחקרים לא ידעו אלו מים הם שותים, רוב הנחקרים העדיפו דווקא את מי הברז, ולא את המים המינרליים.

עם זאת, המים המינרליים עוברים טיהור ממזהמים לפני שהם נארזים בבקבוקים, ולכן הם נחשבים לבטוחים לשתייה – גם במקרים שבהם מתגלה תקלה כזו או אחרת במי השתייה הרגילים, כאשר ישנה הוראה להרתיח את המים לפני השתייה.

אז מה אתם מעדיפים?

תגיות:נפלאות הבריאהמיםמעיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה