חדשות בארץ

משרד הבריאות התלונן על רופאה שקראה למפגינים "להשאיר את הטלפון בבית"

לוי כתבה אתמול בפוסט בקבוצת הפייסבוק "מחליפים את השלטון עם יש עתיד", כי "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד, שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית". בהמשך היא אומנם טענה כי הפוסט "עלול" היה להתפרש כאילו היא קוראת לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות וכי "זו לא הייתה הכוונה ואני מתנצלת אם כך הובן"

ההפגנה אמש בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ההפגנה אמש בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש מטה שר הבריאות יולי אדלשטיין התלונן היום (ראשון) בפני נציב תלונות הציבור על רופאה בכירה בבית החולים סורוקה, שקראה למשתתפים בהפגנה בכיכר רבין אמש "לעשות לעצמם טובה" ולהשאיר את הטלפון בבית, בצעד שהתפרש כניסיון לעודד התחמקות מאיכון סלולרי במקרה של הדבקה המונית. במכתב ששלח ראש המטה קובי צורף לד"ר בעז לב, נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, הוא ביקש לבחון את התנהלותה של הרופאה, פרופ' רותי שאקו לוי, המכהנת כראש איגוד הפתולוגים בישראל, "מבלי להתייחס להקשר הפוליטי שבו פורסם הפוסט".

הפוסט שלוי פרסמההפוסט שלוי פרסמה

לוי כתבה אתמול בפוסט בקבוצת הפייסבוק "מחליפים את השלטון עם יש עתיד", כי "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד, שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית". בהמשך היא אומנם טענה כי הפוסט "עלול" היה להתפרש כאילו היא קוראת לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות וכי "זו לא הייתה הכוונה ואני מתנצלת אם כך הובן", אולם במשרד הבריאות דחו את ההתנצלות והסבירו כי מצב שבו רופאה מפרסמת בציבור מידע הנועד לסייע, לכאורה, להתחמק מבידוד הוא "בלתי מתקבל על הדעת".

לדברי ראש המטה של אדלשטיין, מי שהקשיב לעצתה של פרופ' שאקו לוי, השתתף באירוע מרובה משתתפים ונחשף לחולה קורונה, עלול להימצא במצב בו הוא לא מקבל התראה על החשיפה ועקב כך לא נכנס לבידוד. לטענתו, "בכך הוא מסכן את בריאותם של האנשים שאיתם הוא בא במגע ועלול לתרום להפצת המחלה".

הוא הוסיף כי "השר העלה דרישה זו בכל ישיבה שהתקיימה בממשלה על דרישות משרד הבריאות לקיום הסגר. בד בבד, חשוב לזכור כי התקהלות המונית טומנת בחובה סכנה לשלום הציבור, בראש ובראשונה שלומם של המפגינים ובהמשך לכך גם של הסובבים אותם". בהפגנה, הגדולה ביותר שהתקיימה מאז פרוץ המגיפה השתתפו כעשרת אלפים בני אדם במחאה על ההתנהלות הכלכלית של הממשלה במהלך המשבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה רבות על מנת למנוע את קיום ההפגנה ואף נועד ביום שישי עם נציגי ארגוני העצמאים, אולם הצדדים לא הגיעו להבנות וההפגנה יצאה לדרכה. "ארבעה חודשים לאחר תחילת משבר בקורונה ועדיין עסקים רבים לא קיבלו את מה שהם צריכים", אמר תומר מור, ממארגני ההפגנה, "עסקים קורסים ברחבי הארץ ומה שאנחנו מקבלים הן הבטחות. המדינה אולי רוצה, אבל הכסף לא הגיע לחשבון. הכל איטי, ובסוף לא נשאר למי לסייע. שמענו מספיק הבטחות - תסייעו עכשיו".

תגיות:קורונהמשרד הבריאותאיכון סלולרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה