חדשות בריאות

פרופסורית בכירה באיכילוב: מספר החולים הקשים נמוך ב-40% מזה שפורסם

לפי פרופ' עידית מטות, בעוד שבגל הראשון חולים קשים נספרו ככאלה רק אם הם נזקקים לאמצעי עזר כלשהו נוסף על מסכת חמצן כדי לנשום, "עכשיו ארגון הבריאות העולמי הודיע שיש לספור כחולים קשים גם את אלו שאינם עונים על אותם הקריטריונים אבל רמת החמצן שלהם בדם - היא מתחת לשיעור מסוים"

מחלקת קורונה באיכילוב (צילום: יסי אלוני, פלאש 90)מחלקת קורונה באיכילוב (צילום: יסי אלוני, פלאש 90)
אא

מספר החולים מקורונה שמצבם מוגדר קשה נמוך משמעותית מהנתונים הרשמיים שמשתקפים מפרסומי משרד הבריאות – כך אמרה פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה בבית החולים איכילוב. לפי הפרסום היום (שלישי) בחדשות 12, מטות אמרה את הדברים באחרונה, ברקע העלייה בהיקף התחלואה בכל הארץ. לפי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הקשים בהתפרצות המחודשת ל-88, בהם 35 מונשמים. עם זאת, מטות הסבירה כי העלייה נובעת מדרישת ארגון הבריאות העולמי להנמיך את הרף שקובע מיהו חולה במצב קשה.

לפי מטות, בעוד שבגל הראשון חולים קשים נספרו ככאלה רק אם הם נזקקים לאמצעי עזר כלשהו נוסף על מסכת חמצן כדי לנשום, "עכשיו ארגון הבריאות העולמי הודיע שיש לספור כחולים קשים גם את אלו שאינם עונים על אותם הקריטריונים אבל רמת החמצן שלהם בדם - היא מתחת לשיעור מסוים". בדיווח נאמר שהערכות הן שכ-40% מהחולים שמצבם מוגדר "קשה" הם אינם כאלה שהרופאים בבתי החולים מכירים בהגדרה הזו או מנפיקים לפיה הנחיות רפואיות חדשות.

מספר הנדבקים בקורונה עלה מאתמול ב-719, על פי משרד הבריאות, והוא עומד כעת על 11,677 חולים פעילים. 333 חולים מאושפזים: 86 במצב קשה ו-27 מונשמים. מניין המתים עלה ל-331 לאחר שאחד החולים מת מחצות. 16,271 בדיקות נעשו מחצות, ומתוכן 4.4% נמצאו חיוביים – לעומת 6.66% ביממה הקודמת.

ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, הודיעה הבוקר על פרישתה מהתפקיד. בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה פרופ' סדצקי: "עם הזמן הפכנו מאנשי מקצוע המגיבים לאירועים בצורה פרואקטיבית, לבעלי אחריות נטולי סמכות המגיבים באיחור אחר האירועים".

עוד כתבה סדצקי כי "ישראל, שנחלה הצלחה בהתמודדות עם הגל הראשון, נפרדה ממדינות מובילות אחרות בכך שסטתה מהמדיניות שהן נקטו באמצעות שחרור מהיר מאוד של פעילויות חברתיות. לצערי, המצאת הגלגל מחדש על ידי פירוט כללי התו הסגול לא צלחה". לדבריה, "לאחר שדרך זו לא עבדה, היה צריך לתקן ומהר. לצערי, למרות אין ספור דיונים ארוכים והתרעות מפורשות - זה לא קרה למעשה עד אתמול".

תגיות:קורונהמשרד הבריאותעידית מטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה