חדשות בארץ

דיווח: המוסד סיכל ניסיונות של איראן לפגוע בשגרירויות ישראליות

על פי הדיווח בחדשות 12, המוסד הצליח לסכל לאחרונה ניסיונות איראניים להוציא לפועל פיגועים נגד שגרירויות ישראליות באירופה ובמדינות נוספות. הצנזורה לא התירה לפרסום את שמות המדינות

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

על רקע הפיצוצים המסתוריים שהתרחשו בימים האחרונים באיראן, בין היתר במתקן הגרעיני בנתנז, פורסם אמש (שני) בחדשות 12 כי המוסד הצליח לסכל לאחרונה ניסיונות איראניים להוציא לפועל פיגועים נגד שגרירויות ישראליות באירופה ובמדינות נוספות.

על פי הידיעה, הצנזורה התירה לפרסם כי התכנונים השונים סוכלו, אך אסרה על חשיפת שמות המדינות בהן נמצאות השגרירויות. עוד דווח, כי שיתופי הפעולה של המוסד עם ארגוני הביון במדינות אלו סייעו בסיכול ניסיונות הפיגוע.

בתוך כך, כלי תקשורת באיראן דיווחו על פיצוץ נוסף, שהתרחש הלילה במפעל למילוי מכלי חמצן, הממוקם באזור העיר ברגשהאר, דרומית לבירה טהראן. שני בני אדם נהרגו ו- 3 נוספים נפצעו. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הפיצוץ נגרם בשל "רשלנות" בתהליך מילוי המכלים.

כזכור, בשבוע שעבר התרחש פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז. גורם מודיעיני במזרח התיכון אמר ל"ניו יורק טיימס", כי ישראל היא העומדת מאחורי הפיצוץ, וכי הוא נגרם על ידי "פצצה רבת עוצמה". הגורם הוסיף, כי לישראל אין קשר לתקריות נוספות, שכללו בין היתר פיצוצים בסמוך לבסיס פרצ'ין שממזרח לבירה טהראן ובתחנות כוח בערים שיראז ואהוואז.

העיתון האמריקני ציטט גם גורם במשמרות המהפכה האיראניים, שאישר כי הפיצוץ בנתנז לא נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר אלא בשל שימוש בחומר נפץ שהוטמן בשטח המתקן.

דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלבנדי, הודה שלשום לראשונה כי הפיצוץ בנתנז גרם "נזק פיננסי משמעותי" למבנה שנפגע. בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א, טען הדובר כי האירוע לא הביא להפסקת פעילות העשרת האורניום באיראן, אולם ציין כי הוא עלול לגרום "בטווח הבינוני" להאטה בפיתוחן ובייצורן של צנטריפוגות מתקדמות. הוא הוסיף, כי במקום המבנה שניזוק ייבנה "מבנה גדול יותר, עם ציוד מתקדם יותר".

תגיות:איראןהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה