חדשות בארץ

יועצו של נתניהו: ההתבטאות של הנגבי מקוממת רק כמה מצקצקי שפתיים

במהלך הריאיון סירב יועצו של נתניהו להשיב לשאלה האם ישנם רעבים ללחם במדינת ישראל, ובמקום זאת הוא אמר למראיין ישי שנרב כי "אני לא חושב שאני יודע יותר טוב ממך". נתניהו התנער אתמול מדבריו של הנגבי וכתב ברשתות החברתיות כי הוא "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית"

שמחון בכנס "מקור ראשון", ב-2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שמחון בכנס "מקור ראשון", ב-2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרופ' אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, גיבה היום (ראשון) את התבטאותו השנויה-במחלוקת של השר ללא תיק צחי הנגבי, שאמר בסוף השבוע כי הטענות על אזרחים שרעבים ללחם בשל משבר הקורונה "זה חרטא". שמחון אמר בריאיון לגלי צה"ל כי דבריו של הנגבי אינן מקוממות את הציבור אלא רק "כמה מצקצקי שפתיים". עם זאת, הנגבי עצמו התנצל על דבריו ובהמשך גם ראש הממשלה גינה את ההתבטאות.

במהלך הריאיון סירב יועצו של נתניהו להשיב לשאלה האם ישנם רעבים ללחם במדינת ישראל, ובמקום זאת הוא אמר למראיין ישי שנרב כי "אני לא חושב שאני יודע יותר טוב ממך". לדבריו, "אני ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אני לא מכיר באופן אישי את כל תשעה ורבע מיליון אזרחי מדינת ישראל, ולכן התשובה שאני אתן טובה כמו התשובה שייתן כל אחד מהמאזינים שלך ולכן כל אחד יישאר באמונתו".

הנגבי, בספטמבר (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)הנגבי, בספטמבר (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)

על דבריו של השר ללא תיק אמר שמחון כי הוא "לא חושב" שהתבטאותו מקוממות מאוד את הציבור. "הן מקוממות כמה מצקצקי שפתיים ואנשים שמגלגלים את עיניהם למרום, ועכשיו אני יודע שקניתי לי הרבה אויבים רבי השפעה בתקשורת. תן לציבור, שהציבור ישפוט עבור הציבור מה הציבור חושב. אתה לא תגיד לו מה הוא חושב כי אתה לא יודע, גם אני לא יודע מה הציבור חושב, לא צריך להמשיך להתגלגל עם הדבר הזה ולחפש את השר הנגבי".

בריאיון שהעניק הנגבי לקשת 12 הוא אמר כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חרטא". לדבריו, "יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה, אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם". אתמול הוא חזר בו וטען כי לא התכוון לדברים שאמר. "רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא היתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים. בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות".

זמן קצר לאחר מכן התנער ראש הממשלה מדבריו של הנגבי וכתב ברשתות החברתיות כי הוא "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם, הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה".

תגיות:צחי הנגביאבי שמחוןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה