חדשות בעולם

גבולות האיחוד האירופי נפתחו: תיירים ביוון התקבלו בממתקים

עד סוף היום צפויות עשרות נחיתות ב-18 נמלי התעופה האזוריים של יוון. על פי ההנחיות שפרסם האיחוד האירופי, על כל התיירים והבאים למלא טופס מקוון לפחות 48 שעות לפני הכניסה למדינה. בד בבד, ספרד ופורטוגל הודיעו היום על פתיחת גבולן המשותף לתנועה חופשית, לראשונה זה שלושה חודשים

טיסות בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)טיסות בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)
אא

גבולות האיחוד האירופי נפתחו החל מהבוקר (רביעי) לכניסת תיירים זרים מ-14 מדינות שהוכרזו אתמול כ"בטוחות" מנגיף הקורונה. ההחלטה לפתוח את הגבולות במדינות החברות בגוש האירופי באה ברקע העובדה כי הנגיף עודנו מכה בהן, כחלק מהניסיון להציל ככל האפשר את מה שנותר מעונת התיירות ביבשת, שספגה מכה כלכלית חמורה במשבר שהביא את כל המדינות להודיע על סגירת מעברי הגבול לזרים.

ביוון, שהייתה בין הראשונות לתמוך במהלך, התקבלו תיירים בנמלי התעופה במדינה לצלילי מוסיקה מסורתית וממתקים. ענף התיירות של המדינה, שבלאו הכי סובלת ממשבר כלכלי, מחזיקה בענף תיירות שמהווה כחמישית מהתוצר הכלכלי של המדינה, ומעסיק כ-700 אלף עובדים. "החלטנו שהגיע העת לבוא בתקופה המוזרה הזו מאחר שאנחנו מרגישים שמדובר במדינה בטוחה", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס סוזאנה ווסטקובה, תיירת מצ'כיה שהגיעה לאי רודוס.

בדיקת חום בשדה תעופה (צילום: שאטרסטוק)בדיקת חום בשדה תעופה (צילום: שאטרסטוק)

עד סוף היום צפויות עשרות נחיתות ב-18 נמלי התעופה האזוריים של יוון. על פי ההנחיות שפרסם האיחוד האירופי, על כל התיירים והבאים למלא טופס מקוון לפחות 48 שעות לפני הכניסה למדינה. כמו כן, הרשויות במדינה יהיו רשאיות לבצע בדיקות אקראיות לתיירים. מוקדם יותר הודיעו ספרד ופורטוגל על פתיחת גבולן המשותף לתנועה חופשית, לראשונה זה שלושה חודשים.

האיחוד האירופי פרסם אתמול את רשימת המדינות הנחשבות לבטוחות לנגיף הקורונה, שאזרחיהן יוכלו לעבור בגבולות אירופה החל מהיום. רשימת המדינות כוללת את אלג'יר, אוסטרליה, קנדה, גאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, תוניסיה, אורוגוואי וסין. לעת עתה, ישראל וארצות הברית - בחוץ.

אזרחי ישראל וארצות הברית, כמו גם אזרחי ברזיל, רוסיה וטורקיה, יידרשו להמתין שבועיים, ורק לאחר מכן תיבחן הרשימה מחדש בהתאם לקצב ההתפשטות בכל מדינה. כמו כן, סין אושרה באופן זמני, ובתנאי שהרשויות הסיניות יאפשרו גם הן את כניסת אזרחי האיחוד.

רשימת המדינות שאזרחיהן מורשים להיכנס נקבעת לפי מידת השליטה שלהן במצב הקורונה בשטחן על בסיס מספר המקרים למאה אלף בני אדם בשבועיים האחרונים. הממוצע האירופי עומד על 16 מקרים. לפי נתוני המרכז האירופי לבקרה ומניעת מחלות, הנתונים בארה"ב, מקסיקו, ברזיל ורוב אמריקה הלטינית, רוסיה, דרום אפריקה, סעודיה וטורקיה גבוהים מדי.

תגיות:יווןהאיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה