סיפורים אישיים

מופלא: הדירה נמכרה למישהו אחר, ואז התברר ש...

"מצטער. הקונה השני הצליח יותר מכם, הביא את כל הכסף, עד הדולר האחרון, במזומן. סגרתי איתו!", אמר המוכר, והחווה באצבעו על הדלת. מה שקרה לאחר מכן ידהים גם אתכם. קבלו סיפור נפלא על השגחה פרטית

  • ט' תמוז התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בני הזוג אורי ונועה עמדו לפני קניית דירה. החיפושים היו קשים וההתרוצצויות בין דירות שונות התישו את כוחם. לבסוף נמצאה דירה, שענתה על כל הקריטריונים: גדולה, שמורה, אמנם מעט יקרה, אך הם החליטו להתקדם ולרכוש אותה.

"הרבה מאוד מעוניינים בדירה", אמר להם המוכר בחיוך מסתורי, "אני לא ממהר לחתום… הראשון שיהיה פה עם כל הכסף במזומן – זוכה בדירה!"

"אנחנו נדאג להביא את כל הכסף במזומן", הבטיחו בני הזוג. "רק אנא, המתן לנו ואל תמכור למישהו אחר. קרוב לשנה אנו מחפשים דירה, חכה לנו כמה שעות, ונביא לך את כל הסכום".

אך המוכר השיב בנוקשות: "אני לא מחכה לאיש, הראשון שמביא את כל הכסף – זוכה בדירה!"

אורי ונועה יצאו מהדירה הנכספת מרוצה אך לחוצה. אמנם נמצאה הדירה, אך יש לגייס סכום עתק תוך מספר שעות. הם התחילו בבנק, עברו לגמ"חים, וביקשו הלוואות מכל מי שעלה בדעתם.

הבית הפך כמרקחה. כולם התרוצצו, משלוחנים התאמצו, שיקים נפדו, תוכניות חיסכון נשברו. בשעה 21:30 נקשו בני הזוג בדלת הדירה הנכספת, כש-100,000 דולר, שטרות ירוקים במזומן, בידיהם.

"תיכנסו!", קיבל אותם המוכר בחיוך רחב, כשעיניו נוצצות לנוכח השטרות המסודרים, "הבאתם את כל הכסף?"

"כמעט", השיב אורי, "הבאנו 100,000 דולר. את השאר נשלים בימים הקרובים מאוד!", הבטיח, מנסה לדבר על לב המוכר שלא מיהר לסגור את העסקה.

"המתינו מספר דקות", ביקש מהם המוכר, ופנה לחדר הסמוך. לאחר רבע שעה מורטת עצבים חזר המוכר, ובפיו הודעה קצרה ולקונית: "מצטער. הקונה השני הצליח יותר מכם, הביא את כל הכסף, עד הדולר האחרון, במזומן. סגרתי איתו!", אמר קצרות, והחווה באצבעו על הדלת.

לא היה טעם להתווכח, לא היה ענין לבקש. אורי ונועה יצאו מהדירה שבורים ומאוכזבים, וצנחו על הספסל הראשון ברחוב בחוסר אונים. הדמעות לא איחרו מלהגיע. "כמה חיכינו לרגע הזה, כמה התאמצנו, והנה מצאנו דירה שעונה על כל הצרכים. איזו אכזבה". הם התקשו להשלים עם הדירה שלא תהיה שלהם.

לאחר שעה של אכזבה והפנמת הכאב, אמר אורי לנועה: "בבנין הסמוך גר הרב אהרן טויסיג. אולי נעלה אליו ונספר לו את אשר אירע. ייתכן והוא יוכל לנחמנו".

בני הזוג נקשו על דלתו של הרב טויסיג, וסיפרו לו את הסיפור לפרטיו. גם הדמעות הצטרפו למחזה. ההמתנה הארוכה, החיפושים המתישים, והאכזבה הקשה התנקזו אל אוזניו הקשובות של הרב טויסיג, שהאזין בקשב רב.

הרב טויסיג שמע את הסיפור לפרטיו, ונאנח בהשתתפות בצער. לאחר כמה דקות, השיב ואמר: "מה שעברתם באמת כואב ומאכזב, אך אספר לכם שיש ברשותי ספר קטן בשם 'קונטרס הצוואה', ואני נהנה לעיין בו ולהתעודד במצבים שכאלה, הבה נעיין בו יחדיו"...

הם החלו לעיין בין סעיפי פרק א' בספר, בו מתאר המחבר התמודדות של אדם שרצה רווח מסוים, משרה נחשקת או דירה מבוקשת, והתאכזב לגלות שמישהו אחר שם ידו על המציאה והצליח להשיגה, והותיר אותו מאוכזב מאחור… הוא מעודד את הקורא לבל יתאכזב ויישבר, כי "אין אדם נוגע במה שמוכן לחברו, וכי מה שמוכן בשבילך – בשמך יקראוך ובמקומך יושיבוך… וגם יכול שעל ידי מניעת הרווח מזה ירוויח ממקום אחר יותר…", כלשונו .

 

לא יאומן מה שאירע

הרב סיים לקרוא והסביר בפנים מאירות: "אנשים עשויים לחשוב: הרי הייתי יכול לחתום את העסקה הזו ולהרויח ממנה יפה – איך פתאום מישהו זר נכנס לתמונה והצליח? הרי הייתי כמעט סגור על הדירה המקסימה הזו, המיקום, הנוף, המחיר – הכל התאים לי… – איך זה שפתאום מישהו אחר לקח אותה? הרי תכננתי להשיג את המטרה בדרך מסויימת – מה גרם לכך שהתוכנית השתבשה, שנסיונותיי כשלו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"אך כמה טוב ומחזק לגלות, שהמחשבה הזו מוטעית מיסודה", המשיך הרב טויסיג ברכות. "הן לבורא עולם יש תוכנית סדורה מראש, מי ישיג את העסקה הנוצצת, מי יקבל את המשרה הנחשקת, ומי יגור בדירה המרווחת! הוא כבר קבע והכריע מי יצליח ועד כמה, הן הכל כבר קבוע, ברור ונחרץ, מלמעלה! רק אנו – בני האדם, עשויים לטעות ולחשוב שאנחנו עושים משהו, כאילו אנו קובעים מה יהיה, כאילו מאמצינו יכריעו את הכף… אבל באמת זהו משחק דמיוני, כי בורא עולם כבר קבע את התוכנית ואת הדרך ואת התוצאה ואת ההשלכות, והחלק שלנו מתחיל ונגמר בלעשות השתדלות במידת האפשר, ואם לא הצלחנו – זהו סימן מובהק כי משמים סידרו אחרת, והתוכנית האלוקית הסדורה קובעת משהו אחר, טוב בהרבה!"

הדברים חיממו את ליבם של אורי ונועה, שפנו לצאת. "חזקו והתחזקו!", נפרד מהם הרב טויסיג לשלום, "תאמין כי הכל מלמעלה, אתה עשית את שלך והקדוש ברוך הוא יש לו דרך משלו, והוא יובילך לדירה הנכונה!"

המשך הסיפור מפתיע, ואף מטלטל. לא חלפו עשרים וארבע שעות, וביום המחר, בשעת ערב מאוחרת, התקשר אורי לבית הרב טויסיג. "כבוד הרב", אמר בסערת רגשות, "לא יאומן מה שאירע. התברר כי מוכר הדירה לא היה אלא נוכל, שהשתלט על דירה לא לו, ועשה מצג שווא של מכירה. הוא לקח את הכסף ונמלט לחו"ל, אף שהבטיח כי יתייצב היום אצל עורך הדין להסדיר את החוזה. לא ייאמן, ברוך ה' שהצילנו מידיו של נוכל רמאי זה!"

לא תמיד רואים בעיניים כי הקדוש ברוך הוא מציל, במקרה הזה לא היה ספק. הרי לו היה המוכר נענה לתחינות השבר של המחותנים והכלה – הכסף היה יורד לטמיון, לא היתה דירה וגם לא כסף! הקדוש ברוך הוא הצילם מהמוכר הנוכל, ומהגזילה הנפשעת.

אך זו רק ההתחלה, יומיים לאחר מכן התקשר שוב אורי לביתו של הרב טויסיג: "בדיוק היום התקשר אליי קבלן מוכר, והציע לי אחת משתי דירות אחרונות שנותרו בבנין שבנה", אמר כשדמעות חונקות את גרונו. "כבר חתמנו חוזה, על דירה חדשה וגדולה מקודמתה, ואף המחיר זול יותר. הודו להשם כי טוב!

"הרגשנו על בשרינו במוחש את מה שקראנו בספר בביתו של הרב, שבאמת אין סיבה להצטער כשנוחלים אכזבה, כי זו התוכנית של בורא עולם, ובוודאי היא טובה ונכונה ומועילה! הרי בזכות השיבוש הזה – ניצלנו מהנוכל, וזכינו בדירה טובה וזולה יותר!"

מסלול החיים שלנו כולל מגוון יעדים שאנו רוצים להגיע אליהם, ולעיתים קרובות אנו חווים אכזבות. ככל שנדע ונאמין ונפנים שבאמת תוצאות מהלכינו נקבעו מראש, לעולם יש תוכנית סדורה ומדוייקת, ומה שהשתבש – כך רצוי וראוי, ומה שהלך – הצליח רק כי כך רצה מי שקובע באמת את התוכניות – ייקל עלינו לעבור את רגעי השבר הללו, ולנהל את חיינו ברוגע ובשלווה, ללא פחדים ולחצים מיותרים. הרי הכל נקבע בידי בורא עולם, וכבר ברור אם אצליח אם לאו ועד כמה, ואם אצליח להגיע ליעד הנכסף ומתי – אז מה יש לדאוג, ממה יש להילחץ?

הבה נפנים שלא כל מה שנראה לנו כהצלחה – הוא באמת כזה, פעמים שהכישלון הוא הוא ההצלחה הגדולה. רק בורא עולם שסידר את התוכניות וקבע אותן מראש, יודע והגדיר מה תהיה הצלחה ומה יהיה כישלון, ובאיזה מהם אזכה...

כשאנו אומרים מדי בוקר 'שעשה לי כל צרכי' – ננצל את הרגע הזה להיזכר כי התוכנית להיום ולמחר ולעולמי עד כבר קבועה והוכרעה, ובורא עולם סידר אותה באופן הטוב ביותר עבורנו!

"ברוך הגבר אשר יבטח בהשם", אדם שבוטח בה' ויודע כי הכל כבר מוכרע ונקבע עבורו ולטובתו, אז "והיה ה' מבטחו" – כי אין מישהו שדואג לנו ולטובתנו כמו אבא הטוב שבשמיים!

קובץ דרישה וחקירה, באדיבות אתר 'דרשו'.

איך אפשר לראות את הטוב, גם במה שנראה רע? הרב זמיר כהן בעצות מבריקות:

תגיות:מכירהדירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה