חדשות בארץ

מנדלבליט: מתנגד למימון הגנתו המשפטית של נתניהו; מקורבי רה"מ: "שערורייה"

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לוועדת ההיתרים, כי הוא מתנגד לבקשת ראש הממשלה לקבל מימון בסך 10 מיליון שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. מקורבי ראש הממשלה הגיבו בחריפות: "רדיפה שערורייתית"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שלישי) לוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה כי הוא מתנגד לבקשה שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר לו לקבל מימון בסך 10 מיליון שקלים ממקורבו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות. בתגובה, תקפו מקורביו של ראש הממשלה בחריפות את היועץ: "שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים".

כזכור, ועדת ההיתרים דחתה ביוני 2019 בפעם השלישית את בקשתו של נתניהו לקבלת תרומות מאנשי עסקים זרים לשם מימון הוצאותיו המשפטיות. בתחילת השנה הגישו עורכי דינו של ראש הממשלה בקשה מחודשת מטעמו למתן היתר לקבלת מימון. הבקשה נומקה בשינוי הנסיבות שנוצר לאחר הגשת כתב האישום נגדו.

במכתב ששלח עוזרו הבכיר של מנדלבליט, עורך הדין גיל לימון, לוועדת ההיתרים נכתב כי לדעת היועץ הבקשה אינה חוקית, וזאת בהתאם ל"חוק המתנות" האוסר על עובד ציבור לקבל מתנה: "קיימת חזקה עובדתית לפיה טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין". עוד צוין, כי "החזקה יכולה להיסתר לאור נסיבות העניין, בשים לב לאופי מערכת היחסים של עובד הציבור עם נותן המתנה, טיב המתנה וכן הלאה. הנטל לסתירת החזקה הולך ונהיה כבד ככל שהמתנה חריגה יותר, וביחס למתנה שהיא חריגה במיוחד – איננו רואים אפשרות מעשית לסתור את החזקה".

בסיכום הדברים נכתב: "לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, בנסיבות העניין, בשים לב לסכום החריג בו מדובר, אותו מבקש ראש הממשלה לקבל למימון הוצאות הגנתו, ברי כי החזקה האמורה אינה נסתרת. הדברים אף מקבלים משנה תוקף בראי אופי הקשר בינו לבין מר פרטרידג', כפי שתואר על ידי ועדת ההיתרים. על כן, לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".

ממקורביו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה, וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

עוד הוסיפו המקורבים: "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות, שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד, מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערורייה".

תגיות:אביחי מנדלבליטועדת ההיתרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה